Hardcore-räiskintäpelit liian kapea markkinarako Ubisoftille
Muun muassa Rainbow Six –sarjan räiskinnöistään tunnettu Ubisoft aikoo pysytellä tulevaisuudessa kauempana hardcore-räiskintäpeleistä. Muun muassa Rainbow Six Vegas 2:n pelisuunnittelijana toiminut Philippe Therien totesi nettichatissa, että pelimarkkinat ovat nykyisellään liian rajoittuneet hardcore-räiskinnöille.
Nettichatissa Therieniltä kysyttiin muun muassa, että aikooko yhtiö julkaista tulevaisuudessa nykyistä realistisempia ja haastavampia räiskintäpelejä, sillä ”uudemmat Ubisoftin räiskinnät tuntuvat olevan enemmänkin suurelle yleisölle tarkoitettuja”.
”En usko että pelaamme koskaan hardcore-räiskintöjen pariin. Pelimarkkinat ovat liian rajoittuneet, että ne kannattaisivat taloudellisesti. Me kyllä haluaisimme tyydyttää sekä hardcore- että tavallisemmat pelaajat, mutta meidän on tehtävä kompromiseja. Meillä on kyllä ideoita, mutta meidän on silti tehtävä pelimme mahdollisimman laajalle yleisölle. Muutenhan emme voisi jatkaa pelien tekemistä”, Therien ynnää.
Lisää Therienin ajatuksia ja vastauksia pelaajien kysymyksiin voi lukea tästä chatista:
Lue lisää eDomesta
Katso uudet moninpelivideot Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2 –räiskinnästä
Rainbow Six -sarja suuntaa uhkapelien syntiseen kaupunkiin – Rainbow Six Vegas
Rainbow Six Vegas (PC, PS3, Xbox 360)
Rainbow Six Vegas 2 lähestyy – katso uudet kuvat ja traileri
Gran Turismo 5 Prologuessa myös Eurooppa-erikoisominaisuuksia
Manhunt 2 sai lopulta ikärajan – kirvesmiehet teroittavat jo työkalujaan
Perjantaikevennys: GoogleMaps-ajopeli
Uusi seikkailupeli sarjakuva- ja pelitaiteilija Benoît Sokalilta
Viikon videojysäys: Patapon, Alone in the Dark, Frontlines, Warhammer ja paljon muuta