Battlefield 4, Star Citizen, Thief, Murdered ja Lichdom
Battlefield 4
DICE:n Johan Andersson kertoi Battlefield 4:stä ja Mantlesta videolla
DICE on kehittänyt Battlefield 4:ää läheisessä yhteistyössä AMD:n kanssa ja esimerkiksi Microsoft on lisänyt DirectX 11.1 -rajapintaan Windows 8 -optimointeja DICE:n pyynnöstä. Battlefield 4:n moninpeli on natiivisti 64-bittinen ja grafiikkamoottori skaalautuu APU-piireistä useamman näytönohjaimen CrossFire- ja Eyefinity-konfiguraatioihin.
AMD Radeon R9 290X Battlefield 4 Edition tuli esimerkiksi Ruotsissa ennakkomyyntiin valituilta näytönohjainvalmistajilta 3. lokakuuta noin 840 euron hinnalla ja näytönohjaimen mukana toimitetaan 29. lokakuuta julkaistava Battlefield 4 -peli sekä Premium-versio. Radeon R9 290X -näytönohjaimen virallista julkaisupäivää ei ole vielä paljastettu, mutta se on todennäköisesti viimeistään samaan aikaan Battlefield 4:n julkaisun kanssa.
AMD on Battlefield 4:n virallinen yhteistyökumppani, joten Battlefield 4 tullaan todennäköisesti myöhemmin näkemään osana Never Settle -pelikampanjaa, jossa Radeon-näytönohjaimien kylkiäisenä saa ilmaiseksi pelejä.
Star Citizen
Chris Roberts esitteli Star Citizenia
GPU14 Tech Day -tapahtumassa esiintyi toinenkin mielenkiintoinen yhteistyökumppani, kun noin 19 miljoonan dollarin joukkorahoituspotin kerännyt Chris Roberts esitteli tulevaa Star Citizen -peliä ja sen ominaisuuksia. DirectX 11.1 -rajapinnan ominaisuuksia hyödyntävä peli tulee tukemaan AMD:n uutta TrueAudio-teknologiaa sekä TressFX-hiussimulaatiota.
Tapahtumassa oli kokeiltavana pelin beeta-versio, jota pyöritettiin 4K-resoluutiolla yhdellä Radeon R9 290X -näytönohjaimella.
Thief, Murdered ja Lichdom
Battlefield 4:n ja Star Citizenin lisäksi AMD esitteli joukon uusia Gaming Evolved -peliohjelmaansa lukeutuvia pelejä, jotka tukevat DirectX 11 -rajapintaa ja AMD:n uutta TrueAudio-teknologiaa.
Tomb Raiderin kehittäneen Eidoksen seuraava peli on Thief, Square Enix kehittää Murdered-peliä ja Lichdom käyttää Crytekin CryENGINE 3 -pelimoottoria.