3D-testit
Futuremarkin uusin 3DMark testattiin Fire Strike -testin vakioasetuksilla, jossa on käytössä DirectX 11 -rajapinta, 1920×1080-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, trilineaarinen suodatus ja keskitason kuvanlaatuasetukset. Suurempi tulos on parempi.
GeForce GTX 980M:n tulos oli 3DMarkissa yli 55 prosenttia parempi kuin aiemmalla GeForce GTX 880M -huippumallilla. Acerista löytyvä GeForce GTX 860M jäi puolestaan pitämään perää GeForce GTX 980M:n tuloksen ollessa noin 2,5-kertainen.
3DMarkista päädyttiin testaamaan myös uusi Sky Diver -testi vakioasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Tulokset olivat hyvin samankaltaisia kuin raskaammassa Fire Strike -testissä. GeForce GTX 980M veti porukkaa 55 prosentin kaulalla seuraavaan ja GTX 860M:n suorituskyky oli vajaat puolet tästä.
Battlefield 4 testattiin 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Ruudunpäivitysnopeudet testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Battlefield 4:ssa keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli GeForce GTX 980M:llä 52 prosenttia parempi kuin GTX 880M:llä. GeForce GTX 860M jäi 870M:ään verrattuna 15 prosenttia ja 880M:ään verrattuna 31 pinnaa. Käytännössä näillä asetuksilla 980M oli erittäin pelattava ja 860M vaatii kuvanlaatuasetusten heikentämistä sulavaan pelikokemukseen.
Crysis 3 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 2x FXAA ja pelin High-kuvanlaatuasetuksilla. Ruudunpäivitysnopeudet testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Crysis 3:ssa GeForce GTX 980M karkasi melkein kaksinkertaiseen keskimääräiseen ruudunpäivitysnopeuteen GTX 880M:ään verrattuna. GTX 860M saavutti vanhempaan teknologiaan perustuvat isoveljensä ja ero kaventui muutamaan FPS:ään.