Uusimmat

RTS-peliä kehittävä studio: RTS-pelit ovat nörteille, eivätkä ne tule koskaan olemaan laajasti suosittuja

Kuva: © Blizzard Entertainment

11.05.2024 17:35 Muropaketin toimitus

Grim Dawnista ja Farthest Frontierista tuttu Crate Entertainment kehittää myös tulevaa reaaliaikasta strategiapeliä, vaikka ei usko genren olevan kovin vetovoimainen.

Crate Entertainmentin toimitusjohtaja Arthur Brunon mukaan muun muassa studion ostamisesta muutama vuosi sitten kiinnostunut Embracer Group piti RTS-pelin kehittämistä huonona ideana. Pelijätin mukaan RTS-pelien huono puoli on, että ne toimivat pääsääntöisesti vain PC:llä, eikä genre ole kovin suosittu. Jälkikäteen ajateltuna lienee hyvä uutinen, ettei talousvaikeuksiin joutunut Embracer ostanut studiota.

Bruno on samaa mieltä siitä, ettei RTS-genre ole kovin vetovoimainen, vaikka esimerkiksi StarCraft onkin ollut iso pelisarja. Juuri siitä syystä Brunon mielestä juuri pienempien pelistudioiden kannattaa täyttää aukko, jonka isot pelialan jätit kiertävät kaukaa, koska pienemmille studioille riittää että peliä myydään vähemmän.

”Niin paljon kuin rakastankin RTS-pelejä, niin kyseessä on nörttien genre, ja ne kiinnostavan vain pientä osaa pelaajista. Jos peliä muutettaisiin niin että se kiinnostaa suurempaa joukkoa, ei kyseessä olisi enää RTS-peli, jota itse haluan pelata”, Bruno totesi.