”Play, don’t show!” – Scifi-peli Downward Spiral: Horus Stationissa tarina koetaan, ei kerrota

15.04.2018 08:25 | Muropaketin toimitus

Suomalaistekoisessa Downward Spiral: Horus Station -pelissä kerrotaan tarina täysin ilman dialogia tai välivideoita.

Muropaketti haastatteli hiljattain suomalaisen 3rd Eye Studiosin pääsuunnittelijaa Greg Loudenia studion tulevasta scifi-seikkailusta Downward Spiral: Horus Station. Jo testissämme erityistä huomiota herätti se, että kunnianhimoisessa Horus Stationissa on luovuttu kokonaan pelikerronnan perinteistä, eli välivideoista ja dialogista.

Louden korostaakin, että pelin tarina kerrotaan tekemisen ja kokemisen kautta.

”Mikään ei vie sinua pelimaailmaan niin vahvasti kuin tekeminen”, Louden kuvailee.”Jos elokuvissa käytetään periaatetta ”show, don’t tell”, niin meille se on ”play, don’t show”. Annetaan pelaajien pelata. Voisimme tietenkin kertoa pelaajalle, että ”painovoimattomassa tilassa vaikea liikkua”, mutta on parempi, että he huomaavat sen itse.”

Tästä huolimatta Horus Stationissa on Loudenin mukaan ”yllättävän selkeä tarina”.

”Kirjoitin kokonaisen käsikirjoituksen tiimin ideoiden pohjalta, mutta käytimme sitä vain karttasuunnittelun pohjana”, Louden paljastaa. ”Tärkeintä on, että tämä tarina koetaan, eikä sitä kerrota.”

Alta voit lukea koko haastattelun, sekä toimittajamme ensituntumat pelistä. Downward Spiral: Horus Station ilmestyyn vielä tänä keväänä PC:lle ja PlayStation 4:lle, ja se tukee VR-laitteita molemmilla alustoilla.

Haastattelu: Kotimainen scifi-peli Downward Spiral: Horus Station kumartaa Dead Spacen suuntaan – Ville Valo vastaa soundtrackista

Ensikosketus ja pelikuvaa: Suomalainen Downward Spiral: Horus Station rikkoo virkistävästi seikkailupelien kaavoja