Uusimmat

3D-suorituskyky

20.09.2013 14:21 Muropaketin toimitus

Futuremarkin uusin 3DMark testattiin Fire Strike -testin vakioasetuksilla, jossa on käytössä DirectX 11 -tuki, 1920×1080-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, trilineaarinen suodatus ja keskitason kuvanlaatuasetukset. Suurempi tulos on parempi.

3DMarkin kokonaistuloksessa ero Ivy Bridge-E:n ja Sandy Bridge-E:n välillä jäi 28 pisteeseen eli alle prosenttiin.

Fire Strike -testin fysiikkaosio perustuu Bulletin avoimen lähdekoodin fysiikkakirjastoon. Kaikki fysiikkalaskenta suoritetaan prosessorilla ja ainoastaan ruudulla näkyvien hahmojen eli pehmeiden kappaleiden verteksien tiedot päivitetään jokaisessa ruudussa grafiikkapiirille. Testissä on 32 simuloitua maailmaa ja jokaiselle prosessoriytimelle on oma säie, jolla suoritetaan simulaatioita.

3DMarkin prosessoririippuvaisessa fysiikkaosiossa Ivy Bridge-E oli noin 4,6 % suorituskykyisempi kuin Sandy Bridge-E.

Star Craft II testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason prosessoria kuormittavilla kuvanlaatuasetuksilla. Testi suoritettiin toistamalla pätkä Gamereplays.org-sivuston Hall of Fame -listalta ladattua TheLittleOne vs. HasuObs -taistelua Faster-nopeudella ja mittaamalla keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus Fraps-ohjelmalla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Ivy Bridge-E:n keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus Star Craft II:ssa oli noin 6 % parempi kuin Sandy Bridge-E:llä. Haswell oli joukon suorituskykyisin noin 7 % erolla Ivy Bridge-E:hen.

Guild Wars 2 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, Multi Sample -reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja Best Appereance -kuvanlaatuasetuksilla. Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Ivy Bridge-E:n keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli Guild Wars 2:ssa 2,3 % parempi kuin Sandy Bridge-E:llä. Haswell oli taas joukon suorituskykyisin noin 5,6 % erolla Ivy Bridge-E:hen.

Skyrim testattiin 1920×1080-resoluutiolla, kahdeksankertaisella reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Myös Skyrimissä Haswell oli joukon suorituskykyisin, mutta alle prosentin erolla Ivy Bridge-E:hen, joka oli käytännössä tasoissa Sandy Bridge-E:n kanssa.

Battlefield 3 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Battlefield 3 on näytönohjainrajoitteinen peli, jossa prosessorin suorituskyvyllä on hyvin pieni merkitys ruudunpäivitysnopeuteen. Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli kaikilla prosessoreilla 0,9 FPS:n sisällä toisistaan.

Sisältö

  1. Intel Core i7-4960X (Ivy Bridge-E)
  2. Asus X79-Deluxe
  3. Testikokoonpano ja prosessorisuorituskyky
  4. 3D-suorituskyky
  5. Tehonkulutus- ja lämpötilamittaukset
  6. Ylikellotustestit
  7. Loppuyhteenveto & seuraavaksi Haswell-E