Suorituskykymittaukset 1920x1080-resoluutiolla
Futuremarkin uuden 3DMarkin erillisnäytönohjaimien testaamiseen suunnattu Fire Strike -testi ajettiin läpi Default-esiasetuksilla, joissa on käytössä 1920×1080-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, trilineaarinen suodatus ja keskitason kuvanlaatuasetukset. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
1080p-resoluutiolla ja Default-esiasetuksilla tilanne säilyi 3DMarkissa samana kuin 1440p-resoluutiolla. GeForce GTX 980 oli tällä kertaa reilulla 1400-1600 pisteen erolla Radeon R9 290X:ää, Asus Strix GTX 970:ää ja GeForce GTX 780 Ti:tä suorituskykyisempi. GeForce GTX 770 jäi selvästi muista jälkeen alle 7500 pisteen tuloksella.
Uniginen Heaven 4.0 -testi ajettiin läpi 4x-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla ja Normal-tason tesselaatiolla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Heavenissa 1080p-resoluutiolla GeForce GTX 980 hyppäsi 2,0 FPS:n eli reilun 2 % erolla GeForce GTX 780 Ti:n ohi ja oli 14 FPS:ää eli 20 % suorituskykyisempi kuin Asuksen Strix GTX 970.
Battlefield 4 testattiin yksinpelikampanjan Operation Baku -tehtävällä. Peli testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Battlefield 4:ssä 1080p-resoluutiolla GeForce GTX 980 oli 11,1 FPS:ää eli 14 % suorituskykyisempi kuin GeForce GTX 780 Ti ja 12,8 FPS:ää eli 16 % suorituskykyisempi kuin Asuksen Strix GTX 970.
Crysis 3 testattiin yksinpelin ensimmäisellä tehtävällä. Peli testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Crysis 3:ssa 1080p-resoluutiolla GeForce GTX 780 Ti oli 2,1 FPS:ää eli 2,3 % suorituskykyisempi kuin GeForce GTX 980. GeForce GTX 980 oli 12,6 FPS:ää eli 16 % suorituskykyisempi kuin Asuksen Strix GTX 970.
ArmA 3:ssa testipätkänä toimi yksinpelin Infantry Showcase -tehtävä. Peli testattiin 4xFSAA- ja Ultra-tason SMAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi
ArmA 3:ssa 1080p-resoluutiolla GeForce GTX 980 oli 2,3 FPS:ää eli 3 % suorituskykyisempi kuin GeForce GTX 780 Ti ja 4,1 FPS:ää eli 6 % suorituskykyisempi kuin Asuksen Strix GTX 970.
Thief testattiin pelin verkkaisesta luonteesta johtuen sisäänrakennetulla Benchmark-toiminnolla. Käytössä oli FXAA- ja High-tason SSAA-reunojenpehmennys, 8-kertainen anisotrooppinen suodatus ja pelin Very High -tason kuvanlaatuasetukset.
Thiefissä 1080p-resoluutiolla GeForce GTX 980 oli 8,9 FPS:ää eli 12 % suorituskykyisempi kuin GeForce GTX 780 Ti ja 9,6 FPS:ää eli 13 % suorituskykyisempi kuin Asuksen Strix GTX 970.
Watch Dogs testattiin yksinpelin Parker Square -tehtävällä. Peli testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla sekä tekstuureilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Watch Dogsissa 1080p-resoluutiolla GeForce GTX 980 oli 9,6 FPS:ää eli 11 % suorituskykyisempi kuin GeForce GTX 780 Ti ja 10,3 FPS:ää eli 12 % suorituskykyisempi kuin Asuksen Strix GTX 970.
Sisältö
- NVIDIA GeForce GTX 980 & 970 (GM204)
- GeForce GTX 980 -referenssinäytönohjaimen esittely
- Asus Strix GTX 970 -näytönohjaimen esittely
- Testikokoonpano ja suorituskykymittaukset 2560x1440-resoluutiolla
- Suorituskykymittaukset 1920x1080-resoluutiolla
- Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
- Ylikellotustestit
- Loppuyhteenveto