Uusimmat

Halo Reach ja polttobailut – testasimme Firefight-moninpeliä

11.07.2010 17:00 Eric Hartin

Mitä seuraavan Halon firefight-pelitilasta voisi kertoa? Mitään sellaista, mitä ODST:n pelaajat eivät jo tietäisi? Firefight on myös Halo: Reachissä pelin paras moninpelitila, mutta korkearesoisempana ja hehkeämpänä, kuten koko peli muutenkin.  

Agenttimme ehti istahtaa hetkeksi Reachin ääreen E3-messuilla, firefight-pelitilaa testaamaan. Kokeilun mukaan se on Haloa sellaisena kuin aina ennenkin, vain parempana. Eikä siinä ole sinänsä mitään pahaa. 

Vaan tutkitaanpa peliä vähän yksityiskohtaisemmin. Reach näyttää hienolta, mutta se ei ole pelin pääpointti. Suurimmat erot Halo-sarjan edellisiin versioihin löytyvät aseiden tehojen tasapainotuksesta sekä Bungien lisäämämistä täysin uusista aseista.  

Messuilla pääsimme testaamaan seuraavia uusia ja uusittuja aseita: 

  • Target Locator mahdollistaa kohteen pommituksen ilmasta käsin. Maalaa kohde ja anna palaa.
  • Concussion Rifle ampuu räjähtäviä plasmakuteja.
  • Fuel Rod Gun tekee paluun aiemmista osista. Olkapäällä pidettävä pyssy on ikään kuin covenantien raketinheitin. Hidas, mutta järjettömän tuhovoimainen. 

Pääsimme lyhykäisesti myös kahden kartan kimppuun. Ensimmäinen oli nimeltään Waterfront. Se on öinen kartta, joka sijoittuu tekojärven lähistölle. Toinen oli puistoon sijoittuva Beachhead. Kummatkin olivat värikkäitä ja vehreitä, eli sinänsä ihan normaalia Haloa, vain totuttua kauniimpana.  

ODST:stä tutut Firefight-pelitilat tarjoavat reilusti mahdollisuuksia kestävyytensä testaamiseen. Päälle vyöryvät muukalaislaumat ovat entistä monimuotoisempi, raivokkaampia ja haastavampia. Firefightin lomassa esiteltiin myös kahta muuta pelitilaa, joista jo aiemmin betassa esitelty Generator Defence ei ollut kovinkaan sykähdyttävä. Sen sijaan Rocketfight oli jotain ihan muuta: rakettirepun siivin lentäminen ja muukalaisten ampuminen ilmasta käsin oli jotain sellaista, josta irtoaa hupia pitkäksi aikaa.  

Kaikkia pelitiloja voi lisäksi muokata mielensä mukaan haluamakseen. Kaikki on muokattavissa, olivat tuunauksen alla sitten aseet, tekoälyn käyttäytyminen tai muut asetukset elämien määrästä respausaikoihin. 

Tekemällä pelin aikana erilaisia haasteita pelaajat voivat myös hankkia haarniskaansa kaikenlaisia lisäherkkuja . Jotkin näistä ovat pysyviä, toiset väliaikaisia. Tämä tarkoittaa sitä, että omasta soltustaan saa todellakin haluamansa oloisen, vaikkei siitä tiimitappomatseissa mitään apua olekaan. 

Halo: Reacin esittely ei ollut kovinkaan kattava, sillä Microsoft tuntui latovan messupaukkunsa enemmänkin muihin tuotteisiinsa. Reachin hype nousee kuitenkin varmasti lähikuukausina entistä mittavammaksi ja kuulemme pelistä lisää. 

Artikkeli on tehty yhteistyössä XCN-verkoston kanssa. 
 

Tekijä: Bungie
Julkaisija: Microsoft
Julkaisu: 14.9.
Tulossa: Xbox 360
Pelin kotisivu: http://www.bungie.net/Projects/Reach/default.aspx

Eric Hartin & XCN

videot:

 

 

 

Lisää upeita pelivideoita eDomen videokanavalta osoitteesta https://www.youtube.com/user/wwweDomenet

Lisää aiheesta

Halo: Reach -moninpeliennakko (Xbox 360)

Bungie: Halo: Reach tulee ärsyttämään hardcore-fanejamme

Halo Reach sai päivämäärän: 14.9.