Uusimmat

EA paikkaa Command & Conquer –pelien taustatarinaa

02.08.2007 14:17 Jukka O. Kauppinen

Liekö monikaan huomannut, ahkerimmat fanit poislukien, mutta nähtävästi Command & Conquer –pelien käsikirjoitukset ovat menneet vuosien mittaan enemmän tai vähemmän ristiin. Eri pelit kertovat samoista asioista eri tavoin ja C&C-universumin polut ovatkin sotkeutuneet jatko-osien myötä mielenkiintoiseksi sotkuksi. EA on kuitenkin ottanut härkää sarvista ja aikoo koostaa pelimaailman tarinat koherentiksi, järkeväksi kokonaisuudeksi.

Command & Conquer 3 –pelin tuottaja Mike Verdu lähestyi pelaajia foorumilla kertoen, että pelitekijät ovat havainneet pelien tarinoiden ristiriitaisuudet.

”Pelien tarinoihin on ryöminut ristiriitaisuuksia sitä mukaa kuin pelimaailma on kehittynyt. Pelien parissa on työskennellyt useita pelitiimejä ja muita luovia tahoja.

”Meidän täytyy korjata asia, mutta se ei tapahdu keskustelufoorumeilla. Meidän täytyy ensin selvittää kunnolla mitä on pielessä, jonka jälkeen voimme hioa pelimaailman suuren tarinan kohdalleen ajan kanssa. Meistäkin on tärkeää pitää tarina ja kaanoni niin ehjänä ja kokonaisena kuin mahdollista.”

”Meillä on valtavan hartaita faneja, joille Command & Conquer –pelien tarinat merkitsevät paljon. Se on hyvä asia meille kaikille.”

Lue Mike Verdun viesti kokonaisuudessaan:

http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?sls=2&tstart=0&threadID=255363

Koherentin ja loogisen pelimaailman hallinnoiminen on pelitaloille varmasti melkoinen haaste, etenkin tällaisessa usean pelitiimin ja käsikirjoittajan säätämässä universumissa. Pakostakin tulee mieleen Blizzardin luoma Warcraft-fantasiamaailma, jonka kaikki pelit ja kaanoni on pidetty tiukasti alkuperäisissä käsissä. Kuten aikoinaan Blizzardin varatoimitusjohtaja Paul W. Samsia haastatellessani todettiin, Warcraft-maailman käsikirjoitus on valtava yhtenäinen kokonaisuus, jota Blizzard kirjoittaa ja ylläpitää tiukasti. Samalla tarina pysyy loogisena eikä rönsyile ristiriitaisuuksia. Omanlaisensa haaste puolestaan löytyy Lord of the Rings Online -roolipelistä, joka nojautuu kuulujen teosten taustaan, mutta luo sen aukkojen täytteeksi omia ja uusia tarinoitaan.

Lue lisää eDomesta

Command & Conquer 3 valmistui, naksusotaa myös Xbox 360:lle

Command & Conquer 3: Tiberium Wars (PC)

Command & Conquer: Tiberian Sun (PC)

Blizzard panostaa World of Warcraftin palveluihin

World of Warcraft: The Burning Crusade (PC)

WOW hallitsee ylivoimaisesti MMO-pelien markkinoita, muilla vain murusia

Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar (PC)