GTA4: dynaaminen, sattumia pursuava maailma on aina erilainen
”GTA4 on lopultakin sellainen kuin olemme aina halunneet pelin olevan”, vaahtoaa Rockstar Gamesin toimitusjohtaja Sam Houser. ”Tämä ei ole ollut mahdollista koskaan aikaisemmin.”
Siis mikä? No, dynaaminen ja satunnaisia tilanteita pursuava pelimaailma.
Grand Theft Auto IV:ssä käytetään NaturalMotion-yhtiön Euphoria-teknologiaa, jonka myötä pelaajaa ympäröivän maailmaan on pystytty rakentamaan täysin uudenlainen, tilanne tilanteelta kehittyvä ja muuttuva toiminnallisuus.
”Koen edelleen pelatessani kaikenlaisia odottamattomia tilanteita. Tämä oikeasti toimii.”
Houser kuvailee miten Euphoria-tekniikan myötä muiden pelihahmojen ja ympäristön reaktiot vaihtelevat jopa yllättävillä tavoilla. Tekoälyhahmojen toiminta muuttuu äkillisestikin eivätkä ympäristön tapahtumat ole millään tavoin skriptattuja.
”Jahtaan jotakuta ja yhtäkkiä vastustaja päättääkin kääntyä ja ruveta tappelemaan takaisin – ja yhtäkkiä kulman takaa kaahaa auto, joka ajaa tämän yli.”
”Satunnaisia pikkujuttuja tapahtuu ympärilläni enemmän kuin osasin edes haaveilla. Pelin tapahtumien orgaanisuus ja NaturalMotion-animaatiojärjestelmän luonnollinen hahmoanimaatio tekevät pelielämyksestä ainutlaatuisen.”
Lue lisää:
Osa 1: Grand Theft Auto: The Inside Story
Osa 2: The Making of Grand Theft Auto IV
Lue lisää eDomesta
Grand Theft Auto IV:stä jättipainos
Microsoft jakaa ilmaista rahaa GTA4-ostajille
Odotus on miltei ohi – Grand Theft Auto IV huhtikuussa!
Uusi GTA IV -traileri itsenäisyyspäivänä, katso video pelikannen maalaamisesta
Viikon videojysäys: Dead Space, Alone in the Dark, Haze, GTA4 ja paljon muuta
EA: pelien sisäinen mainonta ei tule laskemaan hintoja
Huhupartio iskee – Metallica julkaisee seuraavan levynsä ensin Rock Bandissa?
Maailman ensimmäinen virtuaali-ekonomisti muutti Eve Onlineen
Moottorisahat ulvomaan – XBLA-Doom pikkurahalla huomisesta alkaen