Suorituskyky 2560x1440-resoluutiolla
3DMark Fire Strike Extreme
Futuremarkin 3DMarkin erillisnäytönohjaimien testaamiseen suunnattu DirectX 11 -rajapintaa käyttävä Fire Strike -testi ajettiin läpi Extreme-esiasetuksilla, joissa on käytössä 2560×1440-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, 16-kertainen anisotrooppinen suodatus ja parhaat kuvanlaatuasetukset. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
3DMarkissa GTX 1060:n tulos oli noin 750 pistettä parempi kuin RX 480:llä. Asuksen tehtaalla ylikellotetun Strix GTX 980:n tulos oli noin 450 pistettä parempi kuin GTX 1060:llä.
Battlefield 4
Battlefield 4 testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
NVIDIAn GeForce GTX 1060 oli 1440p-resoluutiolla Battlefield 4:ssä 17,9 FPS:ää eli noin 42 % suorituskykyisempi kuin Radeon RX 480. Asuksen tehtaalla ylikellotettu Strix GTX 980 oli 6 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060.
Doom
Doom testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1060 oli 1440p-resoluutiolla Doomissa 6,7 FPS:ää eli noin 14 % suorituskykyisempi kuin Radeon RX 480. Asuksen tehtaalla ylikellotettu Strix GTX 980 oli 28 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060.
The Witcher 3
The Witcher 3 testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, High-tason Postprocessing- ja kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1060 oli 1440p-resoluutiolla Witcher 3:ssa 6,6 FPS:ää eli noin 15 % suorituskykyisempi kuin Radeon RX 480. Asuksen tehtaalla ylikellotettu Strix GTX 980 oli 14 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060. (Huom! The Witcher 3 -tulokset päivitetty, alkuperäiset 1440p-testit oli ajettu GTX 1060:llä High/Ultra-kuvanlaatuasetuksilla)
Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1060 oli 1440p-resoluutiolla Tomb Raiderissa 5,9 FPS:ää eli noin 14 % suorituskykyisempi kuin Radeon RX 480. Asuksen tehtaalla ylikellotettu Strix GTX 980 oli 10 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060.
Tom Clancy’s Rainbow Six
Tom Clancy’s Rainbow Six Siege testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Temporal Filtering -asetus kytkettiin pois päältä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
RX 480 oli 1440p-resoluutiolla Rainbow Six Siegessä 3,1 FPS:ää eli noin 6 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060. Asuksen tehtaalla ylikellotettu Strix GTX 980 oli 12 % suorituskykyisempi kuin GTX 1060.AMD:n näytönohjaimet pärjäsivät tässä testissä poikkeuksellisen hyvin.
Sisältö
- Alkusanat
- Founders Edition -näytönohjaimen esittely
- Testikokoonpano ja lämpötilan vaikutus suorituskykyyn
- Suorituskyky 1920x1080-resoluutiolla
- Suorituskyky 2560x1440-resoluutiolla
- DirectX 12 -testit (Hitman 2016 & Rise of the Tomb Raider)
- Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
- Ylikellotustestit
- Loppuyhteenveto