Uusimmat

Ensimmäiset tunnit Bloodbornen parissa – ”haluan griiffaamaan!”

25.03.2015 19:00 Jukka O. Kauppinen

Vaikka Sony sähläsi Bloodbornen arvostelukappaleet, niin saimmepas sittenkin jonkun mättämään monsuja. Heikki Takala raportoi ensimmäisten tuntien fiiliksiään:

Lienee hyvä asia, että pelasin molemmat Dark Soulsit läpi ilman kilpeä viimeisen parin kuukauden mittaan, sillä Bloodbornen tempo on muuttunut dramaattisesti aiempaan verrattuna. Kilpiä ei käytännössä ole, ja vaistonomainen suojien nostaminen ei enää auta. Nyt on rynnättävä kimppuun kuin yleinen syyttäjä. Nopeasti katsottuna tätä kuitenkin tuetaan hyvin. Toisin kuin ennen, kestävyysmittari palautuu nyt huomattavasti nopeammin ja virheistä on hieman helpompi palautua – kiitos elinvoiman, jota on mahdollista saada takaisin iskujen jälkeen hyökkäämällä agressiivisesti vihollisten kimppuun.

Mitään hack’n’slashia tämä ei kuitenkaan ole. Vaikuttaa siltä, että taisteluun suin päin syöksyminen tarkoittaa edelleenkin välitöntä kuolemaa, ja lentävänä lauseena tunnettu Git Gud on enemmän paikallaan kuin ennen. Bloodborne on näet melkoisen haastava. Lievästi sanottuna. Eikä se suostu juuri selittelemään mekaniikaansa. Se luottaa sen sijaan edelleen siihen että virheistä oppii. Ainakin joskus. Ja jos ei, niin voi aina palata takaisin Diablon pariin muiden iljettävien kasuaalipelaajien tavoin.

Lue koko artikkeli: Bloodborne – ensimmäiset tunnit, ensimmäinen yö