Uusimmat

Ja taas lisää retrokamaa, nyt jopa kunnon kuvien kera

12.03.2007 11:37 Jukka O. Kauppinen

Ja korkkasinpa taas yhden vanhan säkin. Melkoisia herkkuja paljastui taas kerran. Tällä kertaa toimistolla oli kunnon kamerakin paikalla, joten ei tarvinnut tyytyä pelkkiin kamerakännykkäkuviin.

Ylärivi: Bard’s Tale III: The Thief of Fate, StarFlight, Champions of Krynn, Hillsfar, Curse of the Azure BondsKeskellä: Midwinter, Magnetic Scrollsin tekstipelikokoelma (sis. Fish, Corruption, The Guild of Thieves), Leather Goddesses of Photos, The Magic CandleAlarivi: Battletech The Crescent Hawk’s Interception, Megatraveller 1: The Zhodani Conspiracy, Ultima V, Ultima IV, Times of Lore.

Lisää kuvia löytyy tuttuun tapaan blogin sisältä. Paas klikaten.

 

Lähikuva edellisestä:

 

Ylärivi: Space Rogue, Sentinel Worlds I Future Magic, Silicon Dreams -seikkailupelikokoelma (Snowball, Return to Eden, The Worm in Paradise), Buck Rogers: Countdown to DoomsdayKeskellä: Riders of Rohan, Knight Orc -seikkailupelien trilogiakokoelma, Kult, Hard NovaAlarivi: Fighter Duel Pro, Zork Zero, The Bard’s Tale Construction Set

Ja lähikuva:

 

Sitten vähän parempia edellisen setin peleistä:

Tämä seikkailupelipinon herkut ovat tarjonneet taatusti tuhansia tunteja hienoa fantasiaviihdettä. Tekstipelejä, kunnon hardcore-roolipelejä, SSI:n kultalaatikko-sarjan AD&D:tä, Sierran seikkailuja…

 

Joskus pelikoteloissa oli muutakin kuin näppäinkartta ja ohjeet pdf:nä levyllä. Secret Weapons of the Luftwaffen suojauskiekko oli hauska yllätys, enpä muistanut että pelissä oli sellainenkin. Ja voi tuota ohjekirjaa. Paksu ja paljon asiaa. Muistaakos kukaan mitä Leather Goddesses of Phobos -seikkailun mukana tuli? ;-) Tai moniko muistaa Mike Singleton nimistä herraa?

Juuri tuossa viikonloppuna muuten keskusteltiin kaverien kanssa lentosimujen muuttumisesta. Esimerkiksi Secret Weapons of the Luftwaffe oli aikoinaan peli, jota pelasivat lähes kaikki. SWOTL ei ollut yksinomaan simuhörhöille suuntautunut peli, vaan se sopi myös satunnaispelaajille. Nykyään vastaavia pelejä, joista tykkäisivät niin pilottipojat kuin satunnaispelaajat, ei tehdä. Tasapainon löytäminen on liian vaikeaa, kun pelimarkkinat ovat segmentoituneet liikaa. Simumiehet vaativat äärirealismia, hauska lentely ei kelpaa. Peruspelaajat vaativat jotain selkeämpää. Jos SWOTL julkaistaisiin tänään, tehtäisiinkö siitä ”oikea” simu vai arcadelentely?

 

Aiemmat retroilusetit:

Lisää retrokalaa vintin uumenista

Peliantiikin kaivelua