Testikokoonpano ja suorituskyky vakiona
Pikaisissa suorituskykymittauksissa valmistajien GeForce GTX 960 -malleja verrattiin keskenään vain Battlefield 4 -pelissä 1920×1080-resoluutiolla, sillä ne kaikki toimivat vakiona lähes identtisillä kellotaajuuksilla. Tarkemmat suorituskykytestit GeForce GTX 960:llä löytyvät Muropaketin artikkelista. Testeissä käytettiin NVIDIAn GeForce 347.25 -ajureita.
Testikokoonpano kasattiin Corsairin Obsidian 800D -koteloon ja alustaksi asennettiin Asuksen X79-piirisarjaan perustuva Rampage IV Extreme -emolevy 16 gigatavulla Kingstonin DDR3-muistia, joka toimi DDR3-1866-nopeudella ja 9-11-9-27 1T -asetuksilla. Prosessorina oli Hyper-Threading-ominaisuudella varustettu kuusiytiminen 4,2 GHz:n kellotaajuudelle ylikellotettu Core i7-4960X -malli. 64-bittinen Windows 8.1 -käyttöjärjestelmä asennettiin Corsairin 120 gigatavun Force GT -SSD-asemalle. Lisäksi käytössä oli Kingstonin 256 gigatavun HyperX-SSD-asema ja be Quiet!:n 1000-wattinen Powerzone-virtalähde.
- Intel Core i7-4960X (6/12 ydintä/säiettä, 4,2 GHz)
- Asus Rampage IV Extreme (Intel X79)
- 16 Gt HyperX DDR3-1866 (9-11-9-27 1T)
- Corsair Force GT 120 Gt SSD SATA 6 Gb/s
- Kingston 256 Gt HyperX SSD SATA 6 Gb/s
- be Quiet! Powerzone 1000W
- Microsoft Windows 8.1 64-bit
- Asus Strix GeForce GTX 960 (1253/(1317)/1800 MHz)
- Gigabyte GTX 960 G1 Gaming (1241/(1304)/1753 MHz)
- Inno3D iChill GTX 960 Ultra (1329/(1393)/1800 MHz)
- MSI GTX 960 Gaming 2G (1216/(1279)/1753 MHz)
Battlefield 4 testattiin yksinpelikampanjan Operation Baku -tehtävällä. Peli testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
Battlefield 4:ssä valmistajien GeForce GTX 960 -mallien keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli vakiona 2,0 FPS:n sisällä toisistaan. Joukon suorituskykyisin oli Inno3D, jonka ruudunpäivitysnopeus oli 4 % parempi kuin MSI:llä.