Ylikellotus
Ylikellottuvuutta testattiin ensimmäiseksi Asuksen GeForce 9800 GTX:llä, mutta kokoonpanoa ei saatu vakaaksi grafiikkapiirin toimiessa 750 MHz:n kellotaajuudella. Netistä luettujen ylikellotustulosten perusteella tavoitteena oli saavuttaa 800 MHz:n kellotaajuus, joten tilalla vaihdettiin Gigabyten näytönohjain ja tämän osalta toivottiin parempaa kulkua. Gigabyten mallilla grafiikkapiirin 750 MHz:n kellotaajuudella 3DMark06 ajettiin läpi onnistuneesti, joten grafiikkapiirin ja muistien kellotaajuuksia nostettiin tasaisin harppauksin. Grafiikkapiirin 800 MHz:n kellotaajuudella kokoonpano kaatui ensimmäisen kerran ja kellotaajuus jouduttiin lopulta asettamaan 785 MHz:iin. Muistien osalta kellotaajuus asettui 1250 MHz:iin.
785/1250 MHz:n kellotaajuuksiin ylikellotettua Gigabyten GeForce 9800 GTX:ää verrattiin vakiokellotaajuudelliseen (675/1100 MHz) vastaavaan malliin ja tutkittiin ylikellotuksesta saavuttamaan parannusta suorituskyvyssä. Need for Speed: ProStreetissä ja 3DMark06:ssa suorituskykyparannukset ovat testijoukon pienimmät ja asettuvat 7,2 ja 7,8 prosenttiin. Unreal Tournament 3:ssa keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus nousee 10,5; Call of Duty 4:ssä 13,9; BioShockissa 16,3 ja Crysiksessä 18,1 prosenttia.