3440x1440: GeForce GTX 980 Ti vs Titan X
Koska GeForce GTX 980 Ti:n ja Titan X:n väliset erot 2560×1440-resoluutiolla jäivät lähes olemattomiksi, testimme ne myös korkeammalla resoluutiolla. Valitettavasti tällä kertaa meillä ei ollut käytettävissä 4k- eli Ultra HD -resoluution (3840×2160) näyttöä, vaan 21:9-kuvasuhteen omaava Samsungin 34-tuumainen S34E790CN-näyttö Ultrawide- eli 3440×1440-resoluutiolla.
Allekirjoittaneen mielestä Ultrawide-resoluution näytöt ovat kuitenkin tällä hetkellä käyttömukavuudeltaan järkevämpi vaihtoehto pelaamiseen sillä totuuden nimissä nykypäivän näytönohjaimien suorituskyky ei vielä riitä pyörittämään pelejä sulavasti parhailla kuvanlaatuasetuksilla 4k-resoluutiolla.
Battlefield 4:ssä GeForce GTX Titan X oli 3,5 FPS:ää eli noin 6 % suorituskykyisempi kuin 980 Ti.
Crysis 3:ssa GeForce GTX Titan X oli 3,9 FPS:ää eli noin 7 % suorituskykyisempi kuin 980 Ti.
ArmA 3:ssa GeForce GTX Titan X oli 3,5 FPS:ää eli noin 7 % suorituskykyisempi kuin 980 Ti.
GTA V:ssä suorituskyky oli 0,2 FPS:n erolla käytännössä identtinen.
Battlefield: Hardlinessa GeForce GTX Titan X oli 2,9 FPS:ää eli noin 6 % suorituskykyisempi kuin 980 Ti.
Far Cry 4:ssä GeForce GTX Titan X oli 1,8 FPS:ää eli noin 3 % suorituskykyisempi kuin 980 Ti.
Ryse: Son of Romessa GeForce GTX Titan X oli 3,4 FPS:ää eli noin 7 % suorituskykyisempi kuin 980 Ti.
Watch Dogsissa GeForce GTX Titan X oli 2,3 FPS:ää eli noin 5 % suorituskykyisempi kuin 980 Ti.
Sisältö
- NVIDIA GeForce GTX 980 Ti
- Referenssinäytönohjaimen esittely
- Testikokoonpano ja lämpötilan vaikutus tuloksiin
- 3DMark Fire Strike
- Battlefield 4
- Crysis 3
- ArmA 3
- GTA V
- Battlefield: Hardline
- Far Cry 4
- Ryse: Son of Rome
- Watch Dogs
- 3440x1440: GeForce GTX 980 Ti vs Titan X
- Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
- Ylikellotustestit
- Loppuyhteenveto