Battlefield Heroesin tuottaja puhelee pelistään
EA:n tuleva ilmaisräiskintä Battlefield Heroes on herättänyt mielenkiintoa ja reaktioita pitkin nettiä, eikä aina pelkästään positiivisessa mielessä. Monet epäilet pelin mahdollisuuksia, mutta sen tuottajalla on heille rauhoittavia sanoja.
Virallisen kehitysblogin kautta on äänessä tällä kertaa Ben Cousins, Battlefield Heroesin vanhempi tuottaja. Mies muistelee lämmöllä DICEn ensimmäisen räiskintäpelin – mainio Codename Eagle – kanssa viettämiään hetkiä ja tuloaan DICElle, mutta puhuu myös työstämästään Battlefield Heroesista.
Kuten monet olivat varmasti jo arvanneet, idea ilmaisesta, mutta mikrokaupoilla rahoitettavasta pelistä on lainattu suoraan Koreasta, jossa malli on suosittu. Cousins linjaa blogissaan kolme pelin kantavaa teemaa, joiden avulla he uskovat sen miellyttävän Battefield-veteraaneja.
- Paluu Battlefield 1942:n ja Codename Eaglen epärealistiseen hulluuteen
- Pelaajien tulisi päästä käsiksi pelin hauskoihin osiin helpommin, nopeammin ja halvemmalla
- Pelattavuuden tulisi yhä tuntua täysimittaiselta Battlefield-pelisarjan osalta
Virallinen informaatio on siis vähissä, mutta blogin sivuun liimatusta skannauksesta voi lueskella Cousinsin omia ideoita ja muistiinpanoja. Ei komentajia, ei ryhmiä? Aiempaa pienempiä karttoja ja nopeampi spawnaustahti?
Mikäli tekninen kirjoittelu ei kiinnosta, kannattaa silti seurata tiimin blogia, sillä seuraavaksi luvassa on kuulemma juttua pelin taiteellisesta suunnittelusta.