UUSIMMAT

Näytön ja ominaisuuksien esittely

16.09.2016 08:50 | Leo Milanović | 25

acer-x34-01

Acer Predator X34A on yrityksen ultralaajakuvanäyttömalliston lippulaivamalli. Näytön pakkaus noudattaa tuotesarjan punamustaa väriteemaa. Näytön käyttöönoton yhteydessä pakkauksessa ilmoitettu malli aiheutti hieman hämmennystä, sillä pakkauksessa korostetaan Predator X34 -mallia, joka on X34A:n vanhempi versio. Oikea uudempi malli on kuitenkin mainittu viivakooditarrassa.

Tekniset tiedot:

  • Paneelin koko: Ultralaajakuva 34″ (86,4 cm)
  • Natiiviresoluutio: 3440 x 1440
  • Kuvasuhde: 21:9
  • Värikylläisyys: 100% (sRGB)
  • Paneelin tyyppi: IPS
  • Paneelin kaarevuus: 3800R
  • Virkistystaajuus: 60 Hz (ylikellotettavissa ~100 Hz)
  • Vasteaika: 4 ms (GtG)
  • Kirkkaus (Max): 300 cd/㎡
  • Kontrasti (Max): 1000:1
  • Taustavalaistus: LED
  • Näytön pinta: Heijastamaton
  • Värisyvyys: 1,07 miljardia värisävyä
  • Liitännät: Display Port 1.2, HDMI 1.4b, USB 3.0 (4 ulostuloa ja 1 sisääntulo), 3,5 mm äänen ulostulo
  • Kaiuttimet: Kyllä (2 x 7 W DTS)
  • Paneelin kallistuskulmat: -5° – 35°
  • Kääntymiskulma: 30°
  • Kiinnitysstandardi: Vesa 100

Muita teknisiä ominaisuuksia:

  • NVIDIA G-Sync v2
  • HDCP-tuki
  • 2 vuoden onsite-takuu

Fyysiset mitat:

  • Leveys: 82,5 cm
  • Korkeus: 58,6 cm (jalustan kanssa)
  • Syvyys/paksuus: 30,9 cm
  • Paino: 9,96 kg (jalustan kanssa)

acer-x34-02

1200 euron hinnastaan huolimatta X34A:n pakkauksen sisältö on hyvin suppea. Ohjekirjan lisäksi pakkauksessa on mukana ulkoinen virtalähde johtoineen sekä DisplayPort-kaapeli.

acer-x34-03-2

Muiden Predator-malliston näyttöjen tapaan X34A:n ulkonäköä voidaan kuvailla hillityksi ja futuristiseksi. 34-tuumainen ja 82,5 cm leveä etupaneeli on ulkonäöltään ja rakenteeltaan hyvin samanlainen kuin esimerkiksi Dellin, LG:n ja Asuksen vastaavissa näytöissä ja myös paneelin reunojen leveys on sama.

Acerin takuukäytäntönä on, että paneelissa on hyväksyttävää olla miljoonaa pikseliä kohti viisi kuollutta pikseleitä. Predator X34A:n 3440×1440-resoluutiossa on 4,95 miljoonaa pikseliä eli kuolleita pikseleitä sallitaan jopa 25 kappaletta ennen kuin näyttö kelpaa takuuvaihtoon. Kahden vuoden takuuseen sisältyy myös toinen takuuvaihdon mahdollisuus. Jos näyttö jaetaan yhdeksään osaan, keskimmäisessä osassa sallitaan vain yksi kuollut pikseli.

Vertailun vuoksi Muropaketissa aiemmin testatussa Asuksen ROG Swift PG348Q -näytössä on kuolleiden pikseleiden osalta huomattavasti paremmat takuuehdot. Asuksen ZBD- eli Zero Bright Dot -käytännön mukaisesti PG348Q-näyttö menee takuuseen ensimmäisen vuoden aikana yhdestäkin kirkkaasta pikselistä tai viidestä kuolleesta pikselistä.  Kolmen vuoden aikana näyttö menee takuuvaihtoon, jos kirkkaita pikseleitä löytyy vähintään kolme tai kuolleita viisi kappaletta.

acer-x34-04

Takapaneeli on pääosin kiiltävää muovia. Käyttöönoton yhteydessä pintaan jäi useita sormenjälkiä, joten mattapinta olisi kenties siistimpi vaihtoehto.

acer-x34-06

Toisin kuin monissa muissa ultralaajakuvanäytöissä, liitäntäportit on sijoitettu vaakasuoraan, josta ne on helppo niputtaa kaapelienhallintaa varten. Liitäntöjen määrä on vähäinen, mutta ne on levitetty varsin laajalle alalle. HDMI-liitin ei ole 2.0-standardin mukainen ja tukee vain 1.4b-standardia, joka rajoittaa virkistystaajuuden 50 hertsiin.

acer-x34-08

Suurilta osin metalliseoksesta koostuva jalusta on hyvin jämäkkä. Vanhemmasta X34 mallista poiketen Acer on päivittänyt X34A:n jalustan mahdollistamalla näytön sivuttaisen kääntymisen. Jalustaa ei ole pilattu tarpeettomilla koristeilla ja sen kaapelihallinta on poikkeuksellisesti hyvä sillä jalustan läpi mahtuvat paksummatkin kaapelit.

Siroudestaan huolimatta jalusta haarautuu peräti 58 cm:n levyiselle alueelle ja sen syvyys on noin 28 senttiä. Miekan terää muistuttavat etuhaarat on kiinnitetty jalustaan kulmassa. Näytön käyttäjien on oltava tarkkana, sillä mikäli jalustan tassu lipsahtaa pöytätasosta, näyttö saattaa kallistua ja kaatua alas.

acer-x34-07

Jalustan korkeussäätö on portaaton ja paneelin korkeutta on helppo säätää. Paneeli olisi saanut olla kuitenkin säädettävissä vieläkin matalammaksi.

acer-x34-05

acer-x34-10

Näytön säätö- eli OSD-näppäimet on sijoitettu paneelin alapuolelle oikeaan reunaan.

OSD-näppäimien käyttö olisi saanut olla jouhevampaa. Fyysisten näppäimien sijainti suhteessa näytössä näkyvään OSD-valikkoon on hieman ongelmallinen ja valikon käytön aikana tulee helposti painettua väärää näppäintä. Tämä johtuu siitä, että istuttaessa näytön edessä katsekulma ”vääristää” näppäimien ja valikon kohdistamista toisiinsa. Tämän lisäksi valikon pää- ja virtanäppäimet ovat sijoitettu vierekkäin. Virtanäppäintä ei myöskään erota kosketuksella sillä kaikki OSD-näppäimet ovat fyysisesti samanlaisia keskenään.

acer-x34-09

Näytön ledivalaistusta on mahdollista hallita OSD-valikon kautta. Eri väreistä huolimatta kyseessä ei kuitenkaan ole RGB-valaistus, vaan vaihtoehtoina on viisi väriä: punainen, vihreä, sininen, kulta ja valkoinen. Valon ohjausvaihtoehtoina ovat: breathing, flashing, ripple ja static. Kirkkautta on mahdollista säätää asteikolla 1-5. Onneksi valaistus on myös sammutettavissa kokonaan.

acer-x34-11

Näytön virkistystaajuuden ylikellottaminen tapahtuu OSD-valikon kautta. Valitun virkistystaajuuden käyttöönotto vaatii näytön uudelleenkäynnistyksen.

Sisältö

  1. Alkusanat
  2. Näytön ja ominaisuuksien esittely
  3. Testit ja mittaukset
  4. Käyttökokemukset ja loppuyhteenveto
Keskustelu

"X34A on päivitetty versio saman valmistajan vanhemmasta X34-mallista, joten ostotilanteessa kannattaa olla tarkkana"

Kiinnostaisi tietää, että millä tavalla tämä sitten eroaa X34- mallista?

Iltalehti-tyylinen otsikko pisti ärsyttämään. Toivottavasti linja ei jatku.

tikkara

"X34A on päivitetty versio saman valmistajan vanhemmasta X34-mallista, joten ostotilanteessa kannattaa olla tarkkana"

Kiinnostaisi tietää, että millä tavalla tämä sitten eroaa X34- mallista?

Hyvä pointti, speksit on tosiaan samat, mutta jalusta päivitetty ja paneelit laadukkaampia. Päivitin artikkeliin:

Päivitetyssä X34A-mallissa on uudistettu jalusta, joka on varustettu kuuloketelineellä ja pivot-toiminnolla eli näyttö on mahdollista kääntää pysty- tai vaaka-asentoon. Vanhemman mallin paneeleilla saattoi olla ongelmia toimia 100 hertsin virkistystaajuudella, mutta uusien mallien paneelit ovat laadukkaampia ja niillä ylikellotus 100 hz:iin ei pitäisi tuottaa ongelmia.

Kieltämäti otsikko oli vähän heikko suhteessa artikkelin sisältöön.

Tilasin itselleni alkuviikosta tuollaisen pitkän pohdinnan jälkeen. Hinta on todella suolainen, mutta toivottavasti näyttö palvelee vähintään 5v ja osoittautuu käytännölliseksi niin työ- kuin viihdekäytössä.

Kyseisen näytön jalka vaikutti äärettömän epäkäytännölliseltä etenkin ahtaaseen tilaan, joten tilasin VESA 100 kiinnitystä varten erillisen pöytään kiinnitettävän nivelvarren, joka on tarkoitettu max. 30" näytölle, mutta ilmeisesti tällä tarkoitetaan pystysuunnan säätöaluetta. Painoa näytöllä on ilmeisesti noin 7-8kg ilman jalustaa, joten edellämainitun pidikevarren pitäisi kannatella näyttöä hyvin.

Kenties suurinta huolta näin ennakkoon aiheuttaa näytön suuri koko vs pieni DPI. Vanhassa perusnäytössäni (E2350V) DPI on noin 96 ja X34A:ssa pitäisi olla 110. Onhan tämä parannus, mutta kaukana esim. iPad Ministä tai vastaavista.

Vaikea tosiaan sanoa voiko tuota hintaa järjellä perustella. Toisaalta UW G-sync näyttöjä ei alle 1100€ ole tarjolla ja kaarevuudesta tulee lisähintaa. Suorista paneeleista järkevämpi olisi voinut olla esim. DELLin U3415W. toivottavasti G-Syncistä on iloa ja menetettyjä euroja vasten saisi laadukkaan paneelin ilman valovuotoa… muuten voi 14 päivän palautusoikeus tulla herkästi käyttöön :P

ps. kun tällaisesta visuaalisesti vaikuttavasta tuotteesta on kyse niin arvostelun yhteyteen olisi voinut napata kuvia / videoa työasemakäytössä, josta näytön fyysiset mitat kävisivät paremmin selville.

Otavamedia

http://muropaketti.com/artikkelit/n…34a-pelinaytto-yksi-parhaista-vaihtoehdoista/

Lainaus: "NVIDIAn Pascal-arkitehtuuriin perustuva EVGA GeForce GTX 1080 FTW -näytönohjain ei tue 10-bitin värisyvyyttä, joten kaikki testit ja mittaukset on suoritettu 8-bitin värisyvyydellä".

12- bittinenkin tuki on jo ollut jonkin aikaa:
In terms of hardware functionality, the new cards will add the following to what was already available in Maxwell (12-bit color depth, BT.2020 wide color gamut, SMPTE 2084 (Perceptual Quantization), and HDMI 2.0b 10/12b for 4K HDR):

http://wccftech.com/nvidia-pascal-g…upport-for-games-and-4k-streaming-for-movies/

Tulipahan mieleen, että heikkeneekö esim. kontrasti ylikellotettaessa 100 Hertsiin? Tuota ilmiötä on nyt muutaman toisen näytön kohdalla havaittu.

Samaa IPS hohtoa tämäkin tarjoaa varmasti edelliseen verrattuna, itseäni häiritsee erityisesti joten odotan suosiolla seuraavaa aaltoa.

Ei tulis kyseeseen ostaa itselle tätä "parasta" näyttöä, kun hertsejä ei saa tuon ylemmäksi. Kompromissia otettu väärästä paikasta.

Mikä ihmeen nillitys täällä alkoi, jos testaten todetaan että kyseessä on yksi kyseisen näyttötyypin parhaista, niin otsikko lienee perusteltu? Kiinnostava näyttö, ja varmaankin jotain tällaista seuraavaksi ajateltava.

samixz

Ei tulis kyseeseen ostaa itselle tätä "parasta" näyttöä, kun hertsejä ei saa tuon ylemmäksi. Kompromissia otettu väärästä paikasta.

Ensimmäiset UWQHD-reson näytöt +100Hz saadaan aikaisintaan Q2/2017 ja jos niiden kohdalla ensimmäinen vuosi pitää kärvistellä huonoilla paneeleilla niin menee 2018 puolelle että saadaan laadukkaat nopeat paneelit.

2560×1440 @144Hz käyttäneenä voin sanoa että tämä on ylivoimaisesti parempi kokemus pelatessa eikä 100Hz vs 144Hz tunnu pelatessa oleellisesti eroavan. Esimerkiksi Overwatchia tässä nyt olen pelannut jonka luulisi olevan tarpeeksi nopeatempoinen siihen. Toki, taustalla jauhaa (capattu) 200fps mutta silti. Minulla oli vuoden XB270HU josta siirryin keväällä tähän X34A.

Omista suuremmista yksittäisistä kone- ja pelaamisharrastuksen hankinnoista tää X34A on kyllä ehdottomasti paras tähän mennessä.

Toi on sillä pitkällä listalla hankittavista päivityksistä jahka varat antaa myöten.

Itsellä 21:9 näyttö on listalla sen takia että useamman näytön kanssa saa silti niskan kipeäksi, ja osa käytössä olevista ohjelmista ei oikein veny kiltitsi useammalle näytölle – mutta kuitenkin mallinnus/animointi hommassa tarvitisi lisää "tilaa" kun nyt tilarohmuimmat ohjelmat syö ~1/3 reunoilta kaiken maailman valikoille ja nappuloille..

On kyl niukka toi artikkelin "käyttökokemukset"-sivu. Maininta on muustakin kuin pelikäytöstä, mutta ei sit kuitenkaan mitään mielipidettä mihinkään suuntaan.. Vai onko pitänyt yrittää todistella, että on siel testaaja tehnyt muutakin kuin pelannut kuukauden putkeen? (Plus oon jotenkin tottunut siihen ruoka-aineiden listaukseen, jossa (useimmiten) suurin pitoisuus on ensin – eli koska pelaaminen on listalla viimeisenä, sitä on tehty vähiten, mutta kaikki jaettu käyttökokemuksesta on vain pelaamiseen liittyvää.. Muuhun käyttöön kakkaa, mutta ei arvostelija ei uskalla jakaa kritiikkiä? :p)

Siks toisekseen, voisko artikkelin kirjoittanut taho päättää onko kyseessä "yksi parhaita" vai vähän semmonen, "meh", joka tosta viimisestä:

Erinomaisuudestaan huolimatta X34A ei kuitenkaan tuottanut allekirjoittaneelle ylitsepääsemätöntä riemua. Näyttö ei missään nimessä ole huono, mutta se ei tarjonnut useita ultralaajakuvanäyttöjä testanneelle ja päivittäin sellaista käyttävälle juurikaan mitään uutta.

antaa kuvan, että siellä on kaikki kokeillut 21:9 näytöt "yksi parhaista" -listalla. Eli se on "erinomainen", mutta ei mitään erikoista vrt. muut testatut näytöt? Wat? Clickbait much? Millonhan artikkelien otsikointi loppuu muotoon "you'll never guess what happens next"..

reaktor

Kenties suurinta huolta näin ennakkoon aiheuttaa näytön suuri koko vs pieni DPI. Vanhassa perusnäytössäni (E2350V) DPI on noin 96 ja X34A:ssa pitäisi olla 110. Onhan tämä parannus, mutta kaukana esim. iPad Ministä tai vastaavista.

Mikäs siinä huolestuttaa? DPI:n kasvu 96 -> 110 on tuskin silmillä havaittava, joten niiltä osin ei kannata odottaa juuri mitään. Saa odottaa vielä sen 5-10 vuotta että mobiililaitteiden tarkkuus saadaan tähän koko- ja hintaluokkaan. Näytönohjaimissa sen sijaan pitäisi nähdä jotain aivan mullistavia teknisiä läpimurtoja, jotta ne pysyisivät tarkkuuksien kehityksessä mukana. Jopa vasta julkaistut huippunäyttikset yltävät hädin tuskin 60fps nopeuksiin näillä resoluutioilla nykypeleissä.

reaktor

Vaikea tosiaan sanoa voiko tuota hintaa järjellä perustella. Toisaalta UW G-sync näyttöjä ei alle 1100€ ole tarjolla ja kaarevuudesta tulee lisähintaa. Suorista paneeleista järkevämpi olisi voinut olla esim. DELLin U3415W. toivottavasti G-Syncistä on iloa…

DELL U3415W ei ole suora, vaan kaareva monitori joka irtoaa 800 eurolla. Yli 400e g-syncistä on kyllä suolainen lisä, mutta pelaajalle äärimmäisen arvokas ominaisuus. Omistan itse kyseisen Dellin, ja kaipaisin suuresti g-sync ominaisuutta, sillä moni peli ei tosiaan jaksaa pyöriä tällä resolla jatkuvasti v-syncin vaatiman 60fps yläppuolella edes 980Ti:llä.

Sikäli tuo g-sync voi tulla jopa pitkässä juoksussa halvemmaksi, kuin uusia näytönohjain joka sukupolvi, että kone jaksaa pysyä 60+ lukemissa uusissa peleissä. Toisaalta aina voi myös karsia grafiikan laatua tai pudottaa resoluutiota esim 2560×1440.

Kannattaa myös muistaa että jotkin pelit, esim Overwatch, eivät tue 21:9 resoluutioita.

Löytyykö mitään sivustoa missä olisi listattuna pelejä jotka tukevat näitä ultrawide resoluutioita?

Jiia

Mikäs siinä huolestuttaa? DPI:n kasvu 96 -> 110 on tuskin silmillä havaittava, joten niiltä osin ei kannata odottaa juuri mitään. Saa odottaa vielä sen 5-10 vuotta että mobiililaitteiden tarkkuus saadaan tähän koko- ja hintaluokkaan. Näytönohjaimissa sen sijaan pitäisi nähdä jotain aivan mullistavia teknisiä läpimurtoja, jotta ne pysyisivät tarkkuuksien kehityksessä mukana. Jopa vasta julkaistut huippunäyttikset yltävät hädin tuskin 60fps nopeuksiin näillä resoluutioilla nykypeleissä.

Lähinnä se ettei pikselikoko vaikuttaisi liian suurelta. Tuosta 96:sta kaipasin jo kovasti parannusta, ja näemmä sitä sainkin. Tuo 110 on heti sopivasti "hieman terävämpi" näillä katseluetäisyyksillä, mutta osa tuosta efektistä selittyy toki myös juuri katseluetäisyyden kasvamisella ehkä noin 10-15cm, kiitos näytön koon.

Jiia

DELL U3415W ei ole suora, vaan kaareva monitori joka irtoaa 800 eurolla. Yli 400e g-syncistä on kyllä suolainen lisä, mutta pelaajalle äärimmäisen arvokas ominaisuus. Omistan itse kyseisen Dellin, ja kaipaisin suuresti g-sync ominaisuutta, sillä moni peli ei tosiaan jaksaa pyöriä tällä resolla jatkuvasti v-syncin vaatiman 60fps yläppuolella edes 980Ti:llä.

Sikäli tuo g-sync voi tulla jopa pitkässä juoksussa halvemmaksi, kuin uusia näytönohjain joka sukupolvi, että kone jaksaa pysyä 60+ lukemissa uusissa peleissä. Toisaalta aina voi myös karsia grafiikan laatua tai pudottaa resoluutiota esim 2560×1440.

Kannattaa myös muistaa että jotkin pelit, esim Overwatch, eivät tue 21:9 resoluutioita.

Ohops, my bad. Katselin jo vaikka ja kuinka monesti tuota Delliä ja on siis toki kaareva (ja oli aina, asia vaan unohtui). Itse järkeilin hieman samaan tapaan tuota G-syncin hyötyä, mutta vaikea sanoa miten sitten menee käytännössä. Tearia ei tosiaan näy 45+ fps:llä, vaan vaikuttaa edelleen samalta kuin 60fps, ainakin hetkittäisissä dipeissä (joita kokeilemissani peleissä on tullut erittäin harvoin).

Pieni korjaus: Overwatch *tukee* 21:9. Blizzard on julkaissut ilmeisesti vasta päivityksen. Pelailin juuri eilen ja toimii oikein mainiosti. Tällaisen leveän näytön hyöty FPS peleissä on mielestäni melko suuri, sillä sopivilla väijypaikoilla ainakin defence-rooleissa on oikein makoisaa katsella kolmea sisäänkäyntiä yhtäaikaa, siinä missä 16:9 kuvasuhteessa joutuisi todennäköisesti koko ajan hieman heilumaan näköpiirin laitojen välillä. Tämä sama tunnelma on seurannut niin Battlefrontissa kuin BF4:ssä, eli jotenkin jatkuvasti tuntuu että on paremmin kartalla siitä mitä sekä edessä että sivuilla tapahtuu.

Varmankin tässä mallissa pätee sama missä muissakin ips 100hz+pelinäytöissä että on tuurista kiinni kuinka hyvän saa.
HDMI 2.0 liitännän uupuminen on kyllä huono asia jos ajattelee että pitää näyttöä usempia vuosia.
Dp liitännällä onneksi pärjää.
Itse en ole miettinyt 4k näyttöä kun ne vaativat sen verran paljon suorituskykyä koneesta että sen elinikä jää lyhyeksi.
Myös hinta on näissä korkea ja jokainen itse miettii kannattaako panostaa näin paljon rahaa.

Wintec

Lainaus: "NVIDIAn Pascal-arkitehtuuriin perustuva EVGA GeForce GTX 1080 FTW -näytönohjain ei tue 10-bitin värisyvyyttä, joten kaikki testit ja mittaukset on suoritettu 8-bitin värisyvyydellä".

12- bittinenkin tuki on jo ollut jonkin aikaa:
In terms of hardware functionality, the new cards will add the following to what was already available in Maxwell (12-bit color depth, BT.2020 wide color gamut, SMPTE 2084 (Perceptual Quantization), and HDMI 2.0b 10/12b for 4K HDR):

http://wccftech.com/nvidia-pascal-g…upport-for-games-and-4k-streaming-for-movies/

Tässä olivat valittavissa olevat "vaihtoehdot":

[​IMG]

Eikö muka Nvidian ohjauspaneelista saa vielä tuosta 100Hz ylöspäin (ainakin yritettyä) virkistystaajuutta?

9700 Pro

Eikö muka Nvidian ohjauspaneelista saa vielä tuosta 100Hz ylöspäin (ainakin yritettyä) virkistystaajuutta?

Ei ainakaan aiemmin ole saanut kun uutuudenviehätyksessä tuota hiplaili ja sääti.

Näytä kaikki kommentit

Mikä näistä 21:9 näytöistä nyt oikein on paras jos haluaa kunnon reson ja 144Hz vai onko kaikki vielä ihan lapsen kengissä?

Jarii

screenshot ufotestistä?

Screenshotissa kaikki Ufot ovat staattisia, ilman blurria. Todellisen kuvan saaminen vaatii kameraa. Katsotaan jos jatkossa saataisiin jonkinlaista kuvaa.

Mazzu1

Mikä näistä 21:9 näytöistä nyt oikein on paras jos haluaa kunnon reson ja 144Hz vai onko kaikki vielä ihan lapsen kengissä?

Toistaiseksi ei taida olla kuin 2560×1080 @ 144Hz versioita: https://geizhals.eu/?cat=monlcd19wide&xf=6492_144~99_34#xf_top

escalibur

Tässä olivat valittavissa olevat "vaihtoehdot":

[​IMG]

Johtuu varmaan siitä, ettei paneeli ole aito 10-bittinen, vaan "8-bit + FRC", joka ilmeisesti luo "dynaamisesti" 10-bittiä kattavan väriskaalan.

escalibur

Tässä olivat valittavissa olevat "vaihtoehdot":

Asmola

Johtuu varmaan siitä, ettei paneeli ole aito 10-bittinen, vaan "8-bit + FRC", joka ilmeisesti luo "dynaamisesti" 10-bittiä kattavan väriskaalan.

Niinkuin Asmola tuossa jo mainitsikin, en puhunut eri näytöistä (vaan näytönohjaimen tuesta). Ja esim. 2x DP1.3 tukee 24- bittisiä värejä (kahdella kaapelilla).

Asmola

Johtuu varmaan siitä, ettei paneeli ole aito 10-bittinen, vaan "8-bit + FRC", joka ilmeisesti luo "dynaamisesti" 10-bittiä kattavan väriskaalan.

Niinpä näyttäisi olevankin. Kiitokset huomautuksesta! Pyysin ylläpitoa korjaamaan tuon osuuden tekstistä.

Muropaketin uusimmat