Microsoft kokeili yli 75:tä Xbox One -prototyyppiä
Kun suunnitellaan konsolia, jonka elinkaaren odotetaan kestävän kymmenen vuoden ajan, on laitteen ulkonäölläkin väliä. Pienetkin asiat voivat ratkaista sen, mikä konsoli päätyy television alle. Muotoilu onkin asia, johon valmistajat panostavat yllättävän vahvasti.
Microsoftin vanhempi teollisuussuunnittelupomo Carl Ledbetter on paljastanut, että yritys kävi läpi yli 75 piirrettyä tai joissain tapauksissa 3D-printterillä kosketeltavaksi saakka tuotettua mallia ennen kuin Xbox Onen lopullinen muoto löytyi. Siinä on muovilaatikon kulmaa hiottu ja säädetty täydellisyyden tavoittamiseksi.
Uutta Kinect-kameraa suunniteltaessa erilaisia malleja käytiin läpi yli 100. Kaikkein eniten muotoilutyötä upposi kuitenkin ohjaimeen, jolle löytyi sopiva muoto vasta 200 yrityksen jälkeen. Ohjaimen muotoiluun kannattaakin panostaa, sillä se on laitekokonaisuudesta ainoa osa, joka paitsi katsotaan, myös pidetään kädessä jatkuvasti.
Lähde: Joystiq
Lisää aiheesta
Microsoft harkitsi Xbox Onen julkaisemista ilman levyasemaa
Kärpäsistä härkäsiä, osa 2: Xbox Onen ärsyttävimmät ongelmat