Uusimmat

Ken Levine kiusaa Bioshock Infinite -kehitystiimiä

07.02.2012 14:00 Miikka Lehtonen

Yllättävät juonikäänteet! Kukapa ei niistä pitäisi? M. Night Shyamalanin ura rakentui niiden varaan ja monessa pelissäkin ne ovat ihastuttaneet ja vihastuttaneet pelaajia. Mutta miten ennakoida niiden tehoa? Eihän kehitystiimi itse ylläty mistään, koska he tietävät kaikki pelin kuviot. Paitsi eivät Ken Levinen talossa.

Meikäläisen arvoasteikolla Ken Levine on aika harvinaisen korkealla, kiitos miehen erinomaisten pelien ja fiksujen mielipiteiden. Levine uskaltaa kokeilla uudenlaisia ideoita ja ajatuksia, jotka toimivat joskus paremmin, joskus huonommin. Yleensä paremmin. Nyt mies kuitenkin kiusaa kehitystiimiään. Jaa miten? Pitämällä heidät vertauskuvallisesti pimeässä.

”Haluan säästellä tarinan yllätyksiä ja tarkkailla kehitystiimiä, jotta voin nähdä heidän reaktionsa. Nämä neitseelliset reaktiot tarinan yllätyksiin ovat tärkeitä, koska samaa reaktiota ei saa enää toisella kerralla.” Ja sekös tiimiä turhauttaa.

”Uskon, että se ärsyttää hieman tiimiä. En halua, että he tietävät koko pelin tarinan kerralla, kun taas he haluavat minulta paperimuodossa pelin koko tarinan.”

Siinähän haluavat, sillä sellaista ei ole tulossa. Levine kun uskoo, että pelien tarina ei ole vain sanoja paperilla, joten sitä ei pitäisi kenenkään myös kokea sellaisena.

”En ole sellaista toimittamassa. Emmehän me niin esittele tarinaamme pelaajillekaan. Emme me myy kenellekään paperipinoa. Tarina elää tai kuolee sen mukaan, miten sen kerrot, ei sen yksityiskohtien perusteella. En halua antaa tiimilleni koko tarinaa paperimuodossa, koska minusta se ei ole pelin tarina. Se on vain se luuranko, jonka ympärille tarina rakennetaan.”

Levine puhuu harvinaisen fiksuja jälleen kerran ja Bioshock Infinite vain nousee odotuslistallani.

Lähde: CVG

Lue myös

Alan Wake -kehittäjät esittelevät American Nightmarea kehitysvideolla

Blizzard avasi oman valuuttansa

Mass Effect 3 -ensikosketus – galaksit eivät räjähdä

Soulcalibur V (PS3, Xbox 360)