Haze oli huono koska PS3
Viime vuoden odotetuimpiin kuulunut PlayStation 3 -peli Haze epäonnistui perusteellisesti. Peli oli yksinkertaisesti huono, eikä se tehnyt minkään valtakunnan loiskahdusta pelilammikossa. Entiset tekijät ynnäävät, että pelistä tuli huono ennen kaikkea PlayStation 3:n ongelmien takia.
”PS3 on tehokas laite, mutta sen parhaita puolia on vaikea houkutella esiin”, ynnää entisen Free Radicalin, nykyisen Crytek UK:n Karl Hilton.
”Peli kärsi kehitysongelmista, joiden takia se ei ollut se peli, jota ryhdyimme tekemään. Monet niistä olivat teknisiä ongelmia. Kompastelimme kehitystyön aikana ja jouduimme käyttämään enemmän aikaa niiden korjailuun ja vähemmän itse pelisuunnitteluun.”
Hilton katsoo kuitenkin valoisasti tulevaisuuteen ja uskoo, että PS3:sta saadaan vielä paljon irti.
”Olemme nyt parhaassa mahdollisessa paikassa, koska Crytekin ja CryEnginen avulla voimme puristaa raudasta enemmän vääntöä”, Hilton tiivistää.
Lisää Crytek UK:n ja Cryenginen maailmasta voit lukea tästä haastattelusta:
Lisää aiheesta
TimeSplitters-pelisarjasta tuttu Free Radical Design on viime vuodet työstänyt PlayStation 3:lle yksinoikeudella julkaistavaa Haze-räiskintäpeliä. Projektiin tungettujen suurten rahojen, tiimin todistetun ammattitaidon ja varsin pitkä kehityskaaren perusteella voisi kuvitella, että lopputuloksena on jotain tajunnan räjäyttävää tai ainakin sumentavaa. Kuinka sitten kävikään?
Haze ei tule Xbox 360:lle – ikinä
Haze: voittajat eivät käytä huumeita
Ubisoft tienaa Xbox 360:lla, eikä usko Hazen pärjäävän
Hazen kehittänyt Free Radical ajautumassa konkurssiin
Lue myös
Arvostelu: Fuel (PC, PS3, 360)
Digitaalinen musiikinjakelu uuden murroksen edessä?
Kaunista ja käsittämätöntä muinaistekniikkaa
Kotimainen prätkäpeli Trials HD julkaistiin
Vuosikymmen sitten avaruuden tekoälynarttu tavoitteli jumaluutta