OnLive-pelipalvelu herättää epäilyksiä
Pelejä nettiyhteyden yli striimaava OnLive-palvelu on herättänyt pelaajakansan lisäksi kummastusta myös pelialan vaikuttajien keskuudessa. Kaikki eivät ole laisinkaan varmoja sen toimivuudesta.
Muun muassa Nintendo of American pomo Regie Fils-Aime toteaa, ettei hän usko OnLiven pystyvän tarjoamaan laadukasta pelikokemusta, joka yltäisi lähellekään nykykonsolien tarjoamia elämyksiä. Reggie toteaa myös, että Nintendon menestys perustuu ikiomiin pelisarjoihin, joita ei tulla nyt eikä tulevaisuudessa näkemään kilpailevilla alustoilla. Ei Marioita OnLiveen, turha toivoa.
Reggie kuitenkin arvelee, että palvelu voisi olla hyvä vaihtoehto PC-pelimarkkinoilla.
Myös Sonyn jenkkipomo Patrick Seybold on ihmetellyt, että paljonko peleistä oikein uhrataan kun ne paiskataan striimattavaan nettiympäristöön, jossa samaa nettikaistaa saattaa jakaa useampikin peli- ja viihdelaite.
OnLiveä kehittävän yrityksen perustaja kuitenkin toteaa, että ei hätiä mitiä. Lupaukset viiveettömästä, HD-tasoisesta pelielämyksestä ovat täyttä totta.
”Käyttämämme algoritmin kehittäminen on vaatinut kymmeniätuhansia työtunteja. Se ei ole täydellinen mutta kehitämme sitä edelleen”, OnLiven Steve Perlman puolustautuu.
Perlmanin mukaan OnLive pystyy jo nyt tarjoamaan 720p-tasoisella grafiikalla toteutettuja pelejä 60 fps:n päivitysnopeudella viisimegaisella nettiyhteydellä.
Lähteitä/lisätietoja: Reggie admits OnLive doubts – Now Sony voices OnLive scepticism – Perlman: OnLive critics are ignorant – GDC: Why OnLive Can’t Possibly Work
Lue myös
Arvostelu: Chrono Trigger (DS)
Kate Walkerin seikkailut jatkuvat Syberia 3:ssa