Uusimmat

Rockstar: Red Dead Redemption 2 on hauskalla tavalla realistista räiskintää

09.05.2018 17:21 Muropaketin toimitus

Rockstar on kertonut millaista taistelumekaniikkaa voi Red Read Redemption 2:ssa odottaa näkevänsä.

Rummutus Red Dead Redemption 2:n ympärillä on käynnistynyt kunnolla sen jälkeen, kun Rockstar julkaisi pelistään jo sarjassaan kolmannen trailerin. Pelistä onkin tihkunut tasaisesti uutta tietoa: pelin sivutehtävistä, metsästyksestä, pankkiryöstöistä ja monesta muusta seikasta.

Nyt Rockstarin johtaja Rob Nelson on kertonut haastattelussa Red Dead Redemption 2:n asemekaniikasta. Sen luvataan olevan uskomattoman syvä järjestelmä.

Rockstarin tiimi alleviivaa sitä, kuinka jokainen ase tuntuu niin realistiselta, että pelaajat saavat hyvän kuvan pelimaailmasta. Vaikka mukana on aimo annos realismia, on aseilla heiluminen myös hauskaa.

Studio on kehittänyt jokaisen aseen niin, että niissä kaikissa on aivan uniikki tuntuma. Kuularuiskut eroavat toisistaan esimerkiksi latausnopeudessa ja muissa pienissä yksityiskohdissa.

Nelson tunnustaa, että kehitystiimiä piti hillitä, jottei realismi lähde aivan käsistä.

Lisäksi pelissä nähdään dynaamisia hidastettuja kuolemia joita voi käynnistää missä tahansa kohtaa peliä, oli sitten kyseessä osa tarinaa oleva tehtävä tai muuten vain avoimessa pelimaailmassa riehuminen.

Tällaisen hidastuksen käynnistäminen tuo ruudulle upeaksi kuvaillun sekvenssin pelissä tapahtuvista asioista. Tätä ei ole kehitetty pelkästään visuaalisen ilottelun vuoksi, vaan myös esittämään mitä pelin päähenkilö Arthur Morgan oikein näkee pelimaailmassa.

Red Dead Redemption 2 julkaistaan lokakuun 26. päivä Playstation 4:lle sekä Xbox Onelle.