Uusimmat

Miten uudesta Suicide Squad -pelistä tuli niin paha floppi? Pieleen meni useampi asia

Kuva: © Rocksteady

07.06.2024 11:44 Muropaketin toimitus

Rocksteadyn uutukaisen kehityksessä meni monta asiaa pieleen.

Alkuvuoden floppi Suicide Squad: Kill the Justice League oli väitetysti ongelmallinen kehitettävä uuden raportin mukaan.

Bloombergin toimittaja Jason Schreier väittää kuulleensa studion työntekijöiltä, kuinka pelin kehitystä haittasivat niin johtoportaan perfektionismi, kehittäjien ydinosaamisesta poikennut genrenmuutos sekä jatkuvat muutokset kehityssuunnassa, uutisoi Eurogamer.

Rocksteadyn aiemmat Arkham-sarjan pelit olivat yksinpelattavia toimintapelejä, mutta Suicide Squadin kohdalla niin julkaisija Warner Bros. kuin Rocksteadyn johto halusi siirtyä live service -verkkopeliksi. Studiolla ei kuitenkaan ollut osaamista tämän tyyppisistä peleistä, mikä näkyi toistuvissa suunnanmuutoksissa. Yhdessä vaiheessa peliin oli suunnitteilla muun muassa ajettavat ja kustomoitavat ajoneuvot.

Pelin ohjaaja Sefton Hillin kerrottiin lisäksi olleen perfektionisti ja vaatineen viimeistä sanaa pelin ominaisuuksille, mikä aiheutti pullonkaulan kehitykselle. Lisäksi hän hylkäsi ideoita ja myönsi, ettei ollut oikeastaan pelannut saman genren kilpailevia pelejä, mikä johti muun muassa vaikeuksiin luoda kiinnostavaa toistettavaksi tarkoitettua sisältöä.

Rocksteadyn studiokulttuurin väitettiin puolestaan olleen ”toksisen positiivista”, eikä työntekijöiden huolia kuunneltu.

Lue myös: Arvostelu | Suicide Squad: Kill the Justice League tarjoaa lähinnä toivotonta toistoa