Uusimmat

Silent Hill “ei perustu siihen, miten kauniilta peli näyttää” – Arvostetun kauhupelin luojalla on kovat vaatimukset remake-versiolle

16.12.2021 17:32 Muropaketin toimitus

Silent Hill -luoja on kommentoinut, mitä kaikkea pitäisi tehdä sen eteen, että pelistä saisi tehtyä toimivan remake-version. Pelkkä graafisen ilmeen parantelu ei riitä, vaan koko konseptia tulisi miettiä uudelleen.

Edellisestä Silent Hill -pelistä on aikaa kymmenisen vuotta, ja pelisarjan uudesta tulokkaasta on puhuttu jo pitkään. Erilaiset huhut ovat uskotelleet muun muassa siitä, että seuraava kauhupeli olisi reboot-versio uuden sukupolven pelikonsoleille. Mitään ei tästä huolimatta ole vahvistettu.

Silent Hill -luoja Keiichiro Toyama on äskettäin sanonut mielipiteensä uudelleenkuvitellusta Silent Hill -pelistä. Toyama vertasi Silent Hill -uusioversiota Resident Evil -pelisarjaan toteamalla, että Silent Hill -remake olisi huomattavasti vaikeampi toteuttaa. Asiasta kertoo Comicbook-sivusto.

“Silent Hill ei ole toimintapeli, jota voi uudistaa taistelumekaniikkaa hiomalla, eikä faneille ei riitä pelkästään se, että peli tuodaan graafisesti nykystandardeille. Silent Hill ei perustu siihen, miten kauniilta peli näyttää. Jotta pelistä saisi mielenkiintoisen, koko konseptia pitäisi miettiä uudelleen”, pohti Toyama.

Jos Silent Hill muuntautuu remake-versioksi, Toyama tuskin on mukana sen kehityksessä. Hän työskenteli Sony Interactive Entertainment -peliyhtiössä 20 vuoden ajan, eikä hän osallistunut muuhun kuin alkuperäisen pelin luomiseen. Se tuli saataville 1999, ja pelisarjaan pohjautuvia elokuvia on tehty kaksi kappaletta. Näistä taloudellisesti menestynyt Silent Hill julkaistiin 2006, ja sen vähemmän suosittu jatko-osa Silent Hill: Revelation saapui valkokankaille 2012.

Toiveet Toyaman osallistumisesta jonkinlaiseen uuden Silent Hill -pelin luomiseen katosivat viimeistään silloin, kun Toyama poistui SIE:n palveluksesta. Hän perusti Bokeh Game Studio -yhtiön, jonka ensimmäistä peliä esiteltiin tämän vuoden The Game Awards -tapahtumassa.