Uusimmat

Blizzard suututti pelaajat World of Warcraftin päivityksellä

30.03.2017 09:42 Muropaketin toimitus

World of Warcraftiin julkaistu 7.2-päivitys muutti muiden uudistusten ohella tapaa, jolla pelin vihollisten taso skaalataan suhteessa pelaajaan.

Aiemmin World of Warcraftin tietokoneen ohjaamat viholliset oli skaalattu suhteessa pelaajan hahmon tasoon. Uusimman päivityksen myötä Blizzard kuitenkin muutti pelin skaalausjärjestelmää, ja muutoksen myötä pelin vihollisten skaalaus riippuukin pelaajan käyttämien tavaroiden ja aseiden tasosta.

Pelaajat eivät pitäneet yllättävästä muutoksesta, mikä johti moniin vihaisiin viesteihin Blizzardin keskustelufoorumeilla. Suuttumusta aiheutti myös se, ettei muutoksesta mainittu mitään päivityksen muutoksista kertovissa patchnoteissa.

PC Gamerin mukaan pelaajat ovat kohdanneet tilanteita, joissa vihollisten taso on tehnyt niitä vastaan taistelemisesta lähes mahdotonta. Osassa tilanteita pelaajat ovat myös saaneet etua siitä, että he ovat poistaneet käytöstä joitain korkeatasoisia tavaroitaan, minkä myötä vihollisten taso on laskenut.

World of Warcraftin kehityksestä vastaavan Ion Hazzikostaksen mukaan uuden skaalausjärjestelmän ideana on parantaa ennen kaikkea korkean tason hahmoilla pelaavien World of Warcraft -kokemusta.

”Tähän mennessä peli on muuttunut liian helpoksi tietyn pisteen jälkeen”, toteaa Hazzikostas.

Hazzikostas kuitenkin myöntää, ettei uuden skaalauksen lisäys peliin sujunut aivan suunnitelmien mukaan. Hänen mukaansa Blizzard aikookin hioa systeemiä parempaan kuntoon mahdollisimman pian.

”Yritimme tehdä muutoksesta lähes huomaamattoman”, Hazzikostas kertoo. ”Siksi emme kertoneet siitä edes patchnoteissa. Halusimme pelaajien huomaavan muutokset pelin kuluessa, ilman ’uusi vastaan vanha järjestelmä’ -vastakkainasettelua. Nyt siinä ei ihan onnistuttu”.

World of Warcraft
Kaikki jutut aiheesta

Muropaketin uusimmat