Uusimmat

Bioshock: Infiniten retrotila pistää pelaajat kärsimään

24.01.2012 14:00 Miikka Lehtonen

Bioshock: Infinite vaikuttaa jo ennakkoon vuoden eräältä vuoden lupaavimmista peleistä, ja miksipä ei? Lisää Bioshockia, tällä kertaa aivan uudenlaisesta perspektiivistä tarkasteltuna. Myyty! Ja jos satut olemaan sitä mieltä, että nykypelit ovat liian helppoja ja sujuvia, Ken Levinellä on sinulle hyviä uutisia. We’re gonna party like it’s 1999!

Tiesimme toki jo aiemmin, että Bioshock: Infinite tulisi sisältämään niin sanotun 1999 Mode -pelitilan, joka tulisi tekemään pelaajan valinnoista kivuliaampia ja vaikeampia tekemällä niistä pysyviä. Nykyäänhän pelit on tehty sen verran sujuviksi, että valitsipa pelaaja mitä valitsi, tarina rullaa eteenpäin. Jotkut ovat sanoneet, että tämä tekee pelien valinnoista merkityksettömiä. Ehkä heillä on pointtinsa, sillä Ken Levine on samaa mieltä. Ja kun Ken Levine puhuu, minä kuuntelen.

Tällä kertaa mies on puhellut Rock Paper Shotgunin toimittajille ja kertoillut paitsi 1999 Moden syntyhetkistä, myös sen tuloksista. Tiesitkö, että idea syntyi, kun Levine puheli Irrationalin pitkäaikaisen fanin kanssa, joka harmitteli sitä, että Bioshockin valinnat eivät olleet yhtä suuria ja pysyvävaikutuksisia kuin System Shock 2:ssa? Tiesitkö, että 1999 Modessa pelimaailma on mahdollista saada sellaiseen tilanteeseen, että wanhan pelitalletuksen lataaminen on paras vaihtoehto? No, jos et tiennyt niin jutun lukemisen jälkeen tiedät!

Lähde: Rock Paper Shotgun

Lue myös

Blizzardin seuraava MMO näyttää sisältävän mainoksia

Diablo 3:sta hiotaan edelleen, isoja ja pieniä muutoksia luvassa

Resident Evil 6 julkistettiin – bioterroristijahtia Kiinassa

Star Wars: The Old Republic (PC)