Uusimmat

Ei suorituspaineita, ei checkpointteja – Animal Crossingissa mieli lepää

10.08.2013 12:00 Jukka O. Kauppinen

Useimmat pelit ovat tavalla tai toisella suorituslähtöisiä. Tee sitä, juokse tätä, ehätä ja pärjää! Ja sitten on Animal Crossing: New Leaf. Tero Lehtiniemi raportoi zeniyden ytimestä:

Perinteisen Animal Crossing -puuhastelun lisäksi tarjolla on varsin kattavia moninpeliominaisuuksia: peli yhdistää kadulla vastaantulevia pelaajia Streetpassin kautta, ja kavereiden kaupunkeihin voi halutessaan mennä vierailulle. Erilaiset moninpelattavat minipelit luovat nekin pelille poikkeuksellista yhteisöllisyyttä.

Perinteitä kunnioittaen Animal Crossing: New Leaf nojaa vuorokautisessa toiminnassaan vahvasti 3DS:n omaan kelloon. Liian myöhään aloitettu pelisessio johtaa siihen, että haluttu kaupa ei esimerkiksi olekaan enää auki, tai että kaupan avautumista joutuu fyysisesti odottamaan oven ulkopuolella. Kannettavalla konsolilla tämä ei kuitenkaan ole yhtä suuri ongelma kuin pöytäkonsolilla, ja pormestari voi myös muokata kaupunkia mieltymyksiensä mukaan esimerkiksi pidentämällä kauppojen aukioloaikoja.

Lue koko arvostelu: Animal Crossing: New Leaf (3DS)

Lue myös

Harvest Moon: Animal Parade (Wii) 

Harvest Moon: Sunshine Islands (DS) 3

Sims 3 (DS) 

Sims 3 (Mac, PC)