Palkittu kotimainen fysiikkapeli Ocmo ilmestyi viimein – Luvassa nopeatempoista tasohyppelyä

07.09.2017 18:37 Muropaketin toimitus

Kotimaisen Team Ocmo -studion fysiikkapohjainen tasohyppely Ocmo on ilmestynyt iOS:lle. Pitkään kehitetty peli palkittiin keväällä Nordic Game Discovery -kilpailussa.

Ocmo on uusi kotimainen mobiilipeli, joka sai tänään rajatun julkaisunsa Suomessa. Ensikertalaisen pelistudion Team Ocmon kehittämä peli on saatavilla iOS:lle iTunesissa.

Ocmon kehitys alkoi jo vuosia sitten, ja suunnittelija Jouni Ipatti kertookin alkutaipaleen olleen kivinen.

”Ocmo-pelin kehityksen kaksi ensimmäistä vuotta vierähtivät kokeillessa useita eri tyylilajeja”, Ipatti kuvailee. ”Monien yritysten jälkeen löytyi Ocmo-hahmo lonkeroineen ja pelimekaniikka muovautui nykyiseen muotoonsa.”

Ocmo on fysiikkapohjainen tasohyppely, joka perustuu nimikkohahmonsa kykyihin. Outoon ja vaaralliseen maailmaan syntynyt, jäniksiä syövä Ocmo pystyy tarttumaan lonkeroillaan pelimaailman pintoihin ja syöksymään heiluriliikkeellä lentoon.

”Pelaajan taitojen karttuessa korostuvat liikkeen rajaton hienosäätö ja nopeuspelaaminen”, Ipatti kertoo. ”Pelaajien väliset speedrunning-kilpailut ovatkin olennainen osa peliä ja sen yhteisön kehittymistä.”

Ocmo sisältää 80 kenttää ja kymmeniä tunteja pelattavaa. Peli voitti myös keväällä Nordic Game Discovery -kilpailun pääpalkinnon Ruotsissa.

Ocmon trailerin näet alta.