Uusimmat

Ammattiloukkaantuijat loukkaantuivat Dark Souls II:n muutoksista – ”ovi ei näytä samalta kuin trailereissa”

14.03.2014 19:15 Jukka O. Kauppinen

Voi elämä ja ihmiset. Loukkaantumisen MM-kisat näyttävät olevan käynnissä Dark Souls II:n faniyhteisön herkimmässä päässä, sillä ajatella – peli ei näytä samalta kuin trailereissa. Seinällä ei ole enää hämähäkinseittiä ja ovikin on erilainen!

Itkijämummojen mielestä tämä on kuluttajien huijaamista, ja Namco Bandaita täytyy painostaa ankarasti vastausten saamiseksi. Mutta… Vastausten saamiseksi mihin? Siihen, että miksi peli ei näytä samalta kuin lähes vuoden vanhassa trailerissa?

Eikö kysymys itsessään jo ole vastaus?

Näin meidän aikuisten keskuudessahan tiedetään, että pelejä viilataan, tuunataan ja muutetaan viime metreille saakka. Se, että maaliskuussa 2014 julkaistussa pelissä on visuaalisia eroja huhti- ja syyskuussa 2013 nähtyihin versioihin ei pitäisi olla yllätys kellekään.

Etenkään kun osa pelaajayhteisöstä toteaa samassa valitusketjussa, että aikaisemmin osa yhteisöstä valitti nähtyjen demovideoiden heikommanpuoleisesta ruudunpäivitysnopeudesta. No, ehkä kyse on nimenomaan ruudunpäivityksen optimoinnista – vähennetään ruudulta tarpeetonta kamaa, jotta fps saadaan paremmaksi ja peli sulavammaksi. Tai muista viilailuista, mitä viimeisen vuoden aikana peliin tehdään. Kehitysprosessin aikana tehdään usein mittaviakin muutoksia, ja niiden kanssa täytyy vain elää.

Mutta tämä on tietenkin joidenkin mielestä huijausta, jonka takia Namcon väki täytyy tunnustaa erheensä ja rikkomuksensa ihmiskuntaa vastaan.

Muistutetaanpa Miikan taannoisesta kolumnista, joka tuntuisi pätevän tähänkin oikein hyvin:

Loukkaantumisen MM-kisat

Alati kasvavassa määrin kyse ei ole kuitenkaan enää tästä. Ei, nyt on käynnissä kilpailu siitä, kuka on paras ja valveutunein pelaaja. Eli käytännössä kuka onnistuu löytämään vähäpätöisimmän asian ja loukkaantumaan siitä eniten ja äänekkäimmin. Jo se, että boikotoi vuoden parhaisiin kuuluvaa pelisarjaa sen takia, että esikuvana toimineen sarjakuvan luoja – joka siis ei ole itse ollut peliä tekemässä kuin valvovassa roolissa – sanoi jotain, mistä on itse eri mieltä, on suoraan sanoen lapsellista touhua. Mutta ei se ole edes se tämän kuun typerin esimerkki.

Tiesittekö, että Bioshock Infinite on nykyään aivan paska peli ja Ken Levine täysi kusipää? Näin on! Syynä on, katsokaas, se, että Bioshock Infiniten tulevassa Burial at Sea –DLC:ssä Elizabethin rinnat ovat hieman suuremmat kuin alkuperäisessä pelissä. Tämä on kuulemma todiste siitä, että DLC on tehty, jotta kaikki kiimaiset teinit pääsevät hiplaamaan itseään Elizabethin tahtiin. Valituksen perusteella voisi kuvitella, että Elizabeth tetsailee pitkin Rapturen katuja pelkissä push up –liiveissä rintavarustustaan esitellen, mutta oikeasti hän näyttää pelissä tältä.

Lähde: #DarkSoulsDowngrade and #YOULIED \ a.k.a You got some splainin’ to do, Namco

Lisää aiheesta

Dark Souls (PS3, Xbox 360)

Dark Souls II ilmestyy huomenna – nauti viimeiset mehut julkaisutrailerin muodossa 

Demon’s Souls (PS3) 

Myös Dark Souls 2:n PC-julkaisupäivä paljastettiin

Näyttelijä Peter Serafinowicz pelaa Dark Souls II:ta. 10 minuuttia.