Call of Duty -sarja syntyi kettuiluna EA:n painostukselle, paljastaa sarjan kehittäjä
Call of Duty -sarjan syntymisestä on kiittäminen Electronic Artsia, mikäli Vince Zampellaa on uskominen. Sarjan pitkäaikainen kehittäjä paljasti IGN:n haastattelussa, että EA:n painostus vaikutti Call of Dutyn syntymiseen.
Vuonna 2003 käynnistynyt Call of Duty -sarja on kiistatta historian suurimpia pelisarjoja, sillä Call of Duty -pelejä on myyty maailmanlaajuisesti yli 175 miljoonaa kappaletta. IGN:n tuoreessa haastattelussa käy kuitenkin ilmi, että Call of Dutyn julkaisijan Activisionin sijaan kilpailija Electronic Arts on vaikuttanut sarjan syntymiseen.
Yksi pelisarjan perustajista, Vince Zampella, paljastaa alla olevalla haastatteluvideolla, kuinka Call of Duty sai alkunsa. Zampellan ollessa vielä 2015 Inc. -studiolla, joka kehitti Medal of Honor: Allied Assaultin (2002), EA yritti painostaa studiota tekemään menestyspelille jatko-osan. Pelijätti halusi myös 2015 Incin tulevan osaksi emoyhtiötä, mikä ei ollut pelikehittäjien mieleen.
– Kun he yrittivät painostaa meitä, päätimme, ettemme halunneet olla osa EA:ta, Zampella kertoo.
Zampella myöntääkin, että Infinity Wardin kehittämä Call of Duty syntyi ”pienenä kettuiluna” Electronic Artsille.
Call of Duty: Infinite Warfare ilmestyy 4. marraskuuta PC:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle.
Call of Duty