Uusimmat

EA: The Old Republicissa 200 tuntia pelattavaa per hahmoluokka

29.06.2011 17:00 Tero Lehtiniemi

Biowaren työstämää Star Wars: The Old Republicia on tehty pitkään ja isolla rahalla, ja nyt peli alkaa pikku hiljaa valmistua. Vaikka odotus on ollut pitkä, on pelissä EA:n pelipomo Frank Gibeaun mukaan rutkasti pelattavaa. 200 tuntia per hahmoluokka saattaa vuosia World of Warcraft -hahmoihinsa käyttäneille kuulostaa aika pieneltä, mutta tämä luku ei kerro koko totuutta.

Gibeau nimittäin sulkee laskujensa ulkopuolelle pelin oletettavasti tärkeän moninpelikomponentin, raidit, ammatit ja muun, eli 200 tunnin lupauksen pitäisi koskea hahmoluokkakohtaista tarinasisältöä. Kun keskimääräisellä rooliseikkailulla on pituutta 30-40 tuntia, alkaa luku itse asiassa kuulostaa jo melko suurelta.

The Old Republicin kehitysbudjetti on pelien mittakaavalla ollut lähes tähtitieteellisen suuri. 300 miljoonan dollarin budjetti on Gibeaun itsensäkin mukaan ollut todella kallis projekti, mutta verkkoroolipelien suhteen hintaa ei hänen mukaansa voi laskea tavanomaisten kaavojen mukaan. Tällaisten pelien tekeminen saa maksaa, koska ne tuottavat rahaa pitkän aikaa. Ultima Onlinelläkin on Gibeaun mukaan vielä kymmeniä tuhansia pelaajia, ja se on firmalle edelleen hyvin tuottoisa.

Gibeau on kyllä oikeassa, mutta myös pelin asiallinen ylläpito ja päivittäminen tulee nielemään resursseja. Vaikka luvattu 200 tunnin setti per hahmoluokka pitäisikin paikkansa, jää jäljelle kysymys johon voi vastata vain lopullinen peli: onko kaikki tämä sisältö laadukasta? Ainakin allekirjoittaneen mieltä painaa edelleen aika pahasti Dragon Age II:n ympäristöjen kierrätys.

Lähde: Eurogamer

Lue myös

PlayStation 3:n murtanut GeoHot Suuren Saatanan palvelukseen

LulzSec-hakkeri sai bännit Internetistä

Duke Nukem Forever (PC, PS3, Xbox 360)

White Knight Chronicles: Origins (PSP)