Ennakossa oivan roolipelin oiva jatko-osa: Dragon’s Dogma: Dark Arisen
Tero Lehtiniemi tykkäsi taannoin Dragon’s Dogma –roolipelistä. Kiva peli, jolla oli ongelma: se kun jäi tosi pahaan rakoon Skyrimin ja Dark Soulsin rinnalle. Itsenäinen lisälevylaajennus Dark Arisen kuitenkin petraa oivasti.
Dragon’s Dogma kärsi lähinnä pienestä pelimaailmasta, alueiden kierrättämisestä ja vaivalloisesta matkustamisesta. Itsenäisesti kaupattava Dragon’s Dogma: Dark Arisen -laajennus pyrkii monin tavoin vastaamaan esitettyyn kritiikkiin
Dragon’s Dogman ytimessä on uusi massiivinen luolasto Bitterback Isle. Laaja, mystinen ja toinen toistaan kammottavimmilla hirviöillä täytetty paikka tarjoaa suurempia haasteita ja arvokkaampia palkintoja kuin mikään pelin aiempi alue.
Uusia kaupunkeja Dark Arisen ei tarjoa, joten sosiaalinen kokemus jää laihanlaiseksi. Bitterback Islen tutkimisen tukikohtana toimivan pienen leirin lisäksi uusia asutuskeskuksia ei ole, ja itse luolastokin näyttäisi tarjoavan uusia ystävällisiä tuttavuuksia vain kourallisen.
Lue koko ennakko: Dragon’s Dogma: Dark Arisen –ennakko (PS3, Xbox 360)
Lisää aiheesta
Dragon’s Dogma (PS3, Xbox 360)
Dragon’s Dogma tarjoaa kuitenkin kaiken turhautumisen ja kierrätyksen taustalla viihdyttävän, hyviä valintoja tarjoavan tarinan ja huomattavan kiehtovan moninpelikomponentin joka palkitsee ne pelaajat, jotka pystyvät elämään sen runsaslukuisten ongelmien kanssa. Sanomattakin liene selvää, että Dragon’s Dogman ikävänä ja epäkiitollisena kohtalona on kuitenkin pudota Kingdoms of Amalurin seuraksi jonnekin Skyrimin ja Dark Soulsin erinomaisuuden välimaastoon.