Fysiikkakortin päivät luetut?
Muropaketin puolella on mietiskelty fysiikkakorttien tulevaisuutta, sillä ID Softwaren John Carmack on kertonut Bootdaily-sivustolle, että hän ei usko erillisiin PPU-fysiikkaprosessoreihin (Physics Processing Unit). Carmackin mukaan moniytimiset prosessorit ja myöhemmin grafiikkapiirit tulevat olemaan yleisesti hyödyllisempiä.
Muron uutisen mukaan ”AGEIAn PhysX-fysiikkapiiri onkin melkoisessa vastatuulessa, sillä monet tulevat uutuuspelit hyödyntävät moniytimisiä prosessoreita fysiikkamallinnuksessa, kuten Valven Half-life 2: Episode 2, Crytekin Crysis ja Remedyn Alan Wake.”
”Pientä tekohengitystä PhysX:lle tarjoaa uusi Ghost Recon Advanced Warfighter 2, mutta siitäkään ei riemua riitä pitkäksi aikaa yli 100 euron fysiikkakortin omistajille. AGEIAn ainoa toivo on jo kauan odotettu Unreal 3 -pelimoottori, jonka luvataan tukevan PhysX-fysiikkapiiriä, mutta kukaan ei vielä tiedä miten ja missä mittakaavassa. Carmackin antama lausunto saattaa valitettavasti olla viimeisiä nauloja PPU:n arkkuun.”
Lue lisää Plazalta:
Asus PhysX P1 – fysiikkalaskennan maihinnousu
ATI ehdottaa fysiikkalaskennan siirtämistä näytönohjaimille
ATI esitteli fysiikkalaskentaa GPU:lla
ATI:n fysiikkaratkaisu joulumarkkinoille
NVIDIA julkisti grafiikkapiirilaskentateknologian
Pelien fysiikkalaskenta takkuaa
Uskotko PhysX-fysiikkakorttien tulevaisuuteen?
Fysiikkakortin päivät luetut?
ID Softwaren John Carmack on kertonut Bootdaily-sivustolle, että hän ei usko erillisiin PPU-fysiikkaprosessoreihin (Physics Processing Unit), vaan uskoo moniytimisten prosessoreiden ja myöhemmin grafiikkapiirien olevan yleisesti hyödyllisempiä. AGEIAn PhysX-fysiikkapiiri onkin melkoisessa vastatuulessa, sillä monet tulevat uutuuspelit hyödyntävät moniytimisiä prosessoreita fysiikkamallinnuksessa, kuten Valven Half-life 2: Episode 2, Crytekin Crysis ja Remedyn Alan Wake. Pientä tekohengitystä PhysX:lle tarjoaa uusi Ghost Recon Advanced Warfighter 2, mutta siitäkään ei riemua riitä pitkäksi aikaa yli 100 euron fysiikkakortin omistajille. AGEIAn ainoa toivo on jo kauan odotettu Unreal 3 -pelimoottori, jonka luvataan tukevan PhysX-fysiikkapiiriä, mutta kukaan ei vielä tiedä miten ja missä mittakaavassa. Carmackin antama lausunto saattaa valitettavasti olla viimeisiä nauloja PPU:n arkkuun.
The Inquirer, Carmack nails lid on PPU coffin