Infamous-pelien tekijä: Xbox 360 ei pärjää PS3:lle
Kumpi on tehokkaampi, PlayStation 3 vai Xbox 360? Siinäpä kysymys, johon absoluuttisen vastauksen saaminen vaikuttaisi mahdottomalta. Mielipiteitä kyllä riittää, nettisankareilla etenkin, mutta myös pelintekijöillä. Valitettavasti molemmat kehuvat yleensä vain omaa heppaa. Jälkimmäisestä joukosta rahansa panee nyt PS3-ravuriin inFamous-pelit tehnyt Sucker Punch.
PLAY Magazine –lehdelle tuntonsa Pleikkarin voimista ilmaisi studion kehitysjohtaja Chris Zimmerman. Mies myönsi, että ensimmäinen inFamous oli monin paikoin työstetty typerästi.Jatko-osa on sen sijaan kuulemma tehty viimeisen päälle, ja PlayStation 3:n arkkitehtuuria järkevästi käyttäen. Jopa niin, ettei Zimmermanin mukaan Xbox 360 pystyisi moiseen suoritukseen.
”Kun näet sen (inFamous 2:n), huomaat että meidän olisi ollut täysi mahdottomuus kehittää peliä Xbox 360:lla”. Zimmermanin mielestä myös Uncharted 2:n toteuttaminen Xbox 360:lla olisi ollut toivoton yritys, sillä ”vaikka olisi kuinka fiksu, PS3:lla on vain yksinkertaisesti enemmän tehoja”.
Nintendo 64:lla debytoinut Sucker Punch on tehnyt Sonylle yksinoikeudella pelejä vuodesta 2002. Infamousin lisäksi studio tunnetaan Sly Cooper –tasoloikintapeleistä. Edellisen inFamousin tapaan jatko-osa julkaistaan ainoastaan PlayStation 3:lle.
Lisää aiheesta
Sony julkaisi inFamous 2:sta reilusti aitoa pelivideota
E3dome: inFAMOUS 2 saapuu ensi vuonna
Lue myös
Skabaa ja voita omaksi Dragon Quest IX -peli ja musta DSi-konsoli