Uusimmat

Japani: olemme kadottaneet itsemme

01.04.2011 14:40 Jukka O. Kauppinen

Japanilaisen Platinum Games-studion jehut ovat aiemminkin kritisoineet sikäläistä pelialaa sielunsa, tarmonsa ja kykyjensä hukkaamisesta. Eivätkä he ole suinkaan olleet ainoita. Viime vuonna muun muassa Capcomin jehut harmittelivat, että japanilaisten pelikehittäjien tekniset taidot ovat laahaavat kaukana läntisten studioiden takana. Nyt Tatsuya Miami väittää, että nyt myös japanilaisten sielu on menetetty.

Muun muassa Bayonettan ja Vanquishin tehnyt Platinum Games täytti nimittäin viisi vuotta, mutta yhtiön pomo Tatsuya Minami ei ole oikein tyytyväinen japanilaisen pelialan kehitykseen tänä aikana.

”Peliala on ongelmissa. Yllättävät, uudenlaiset pelit ovat yhä harvemmassa. Vielä jonkin aikaa sitten Japani oli pelimaailman johtava valtio, mutta nykyään japanilaiset pelitalot ovat kadottaneet kykynsä yllättää”, Minami valittaa ja harmittelee, että nousevan auringon maan tekijät ovat kadottaneet itsensä.

”Japanilaiset pelit, jotka niittävät maailmanlaajuista mainetta, ovat yhä harvemmassa.”

”Me haluamme sytyttää japanilaiset pelitalot uuteen liekkiin, uuteen nousuun. Me käymme taisteluamme pitkällä tähtäimellä, Minami vannoo.

Lähde: Announcing “Platinum Next”

Lisää aiheesta

Bayonetta-haastattelu: ”halusimme tehdä jotain erilaista ja seksikästä”

Resident Evilin luoja perustaa uuden studion

Lue myös

Battlefield 3 näyttää aina vain huikeammalta

Death Rally (iPad, iPhone)

Wiin Dragon Quest on miltei valmis

World of Tanks -panssarisotapelin tekijät Panssarimuseolla

Muropaketin uusimmat