Uusimmat

Luulitko pelinkehityksen olevan helppoa? The Last of Us -kehittäjä paljasti, kuinka paljon työtä pelkkä ovi vaatii

05.03.2023 20:02 Muropaketin toimitus

The Last of Us -kehittäjä haluaa muistuttaa, ettei pelien kehittäminen ole yksinkertaista puuhaa.

Naughty Dogin pääanimaattori Maksym Zhuravlov julkaisi Twitter-tilillään kuvaavan videon, jossa esitellään, kuinka paljon työtä pelkän ovenavaus vaatii animaattoreilta.

The Last of Us ja The Last of Us Part II edustavat molemmat peligrafiikan ja -animaation parhaimmistoa, mutta pelaajille simppeleiltäkin näyttävät asiat saattavat vaatia tolkuttomasti työtunteja ja resursseja toimiakseen näyttävästi. Tällaisia ovat muun muassa ovet.

Alla olevalla videolla Zhuravlov esittelee lukuisia eri tapoja, joilla oven animaatiota ja hahmon animaatiota joudutaan varioimaan, muuttamaan, säätämään ja korjaamaan useiden eri potentiaalisten tilanteiden vuoksi.

Kyseinen video koskee kaiken lisäksi vain animointia, minkä vuoksi Zhuravlov on linkannut viestiinsä myös The Last of Us Part II:n ohjaaja Kurt Margenaun aiemman viestin, jossa tämä käsitteli myös kaikkia muita osastoja, jotka ovat olleet mukana niinkin yksinkertaiselta kuulostavan asian kuin oven suunnittelussa peliin.

Lyhyt vastaus on, että jo pelkästään ovien suunnittelu peleihin vaatii runsaasti resursseja ja useita eri osastoja toimiakseen odotetusti.