McPixelin tekijä päätti tehdä C-64-pelin – ja hauskaa oli

14.05.2013 23:30 | Jukka O. Kauppinen

Mitä tekisin tänään, miettii moni etenkin viikonlopun aamuina. Kenties vaikka tekisin loppuun proseminaarini? Tai siivoaisin? Vai tekisinkö vaikkapa pelin C-64:lle?

Jälkimmäinen iski McPixel-pelin kehittäjään – ja sitten vain hommiin. Mutta Sos Sosowski päätti lähestyä nebapelintekemistä vähän retrommin. Hän näet halusi tehdä pelin ihan oikealla kuuslankulla, eikä nykytyyliin PC:llä tai emulaattoriympäristössä.

Urakkaan toi haastetta sekin, että Sosilla oli kolme kuusnelosta, joissa kaikissa oli omia ongelmiaan. Yhdessä oli huono emolevy. Toisessa muistipiirit prakailivat. Kolmannessa oli huono videosignaali.

Vaan ei se mitään. Koodaamaan!

Mainio, erittäin kuvallinen pelintekoreportaasi löytyy linkin takaa.

Lisätietoja: 1983 in 2013: PONK for C64 postmortem, from McPixel creator SOS

Lisää aiheesta

Amiga Forever ja C64 Forever päivittyivät 2013-versioon

Commodore 65:n proto meni kaupaksi 18 000 eurolla

Eikö tämä peli lopu ikinä? No ei!

Muistatko miltä Grand Theft Auto: Vice City näytti C-64:llä?