Uusimmat

Nintendo kertoo Super Mario 3D Worldin syntyvaiheista

05.05.2014 13:00 Miikka Lehtonen

Super Mario 3D World tuntui välittömästi erilaiselta Mario-peliltä. Se oli tavallaan kahden maailman välissä, muistuttaen 3DS:n ja Wiin Super Mario -peleistä. Mutta oli siinä paljon omaakin. Todella paljon. Nyt Nintendo kertoo, miten kokeellinen peli lopulta olikaan.

Edge-lehti on tehnyt taas kerran hienoa journalismia haastatellessaan Nintendon kokeellisen tutkimusosaston miehiä näiden tuoreimmasta projektista, Super Mario 3D Worldista. Wii U:lle julkaistu peli ihastutti ja kiinnosti pelaajia viime vuonna, eikä suinkaan suotta. Se oli mainio yhdistelmä Super Mario Galaxyn luovuutta ja Super Mario 3D Landin tunnelmia. Erinomainen Mario-peli, joka uskalsi kokeilla todella paljon.

Nyt kävi ilmi, että kokeilu ei suinkaan ollut sattumaa, vaan hyvinkin tarkoituksellista.

”Kehitysprosessin aikana keskustelimme valtavasta määrästä ideoita ja hylkäsimmekin niistä monia. Joskus sitä ei vain pysty sanomaan, onko idea hyvä vai ei, jos sitä katsoo vain paperilla. Kun näin käy, kokeilemme sitä pelissä. Jos idea ei ole hauska, se ei pääse lopulliseen peliin. Tämän johdosta kenttäsuunnittelussamme liikuttiin suuntaan jos toiseenkin.”

Sehän myös todellakin näkyy, sillä Super Mario 3D World on täynnä vain parissa kentässä nähtäviä juttuja, joita ei muussa pelissä sitten esiinnykään. Ja hämmentävästi se toimii. Kuten suunnilleen kaikki muutkin pelin ideat, vaikka osa niistä onkin vahinkoja.

Lue toko koko Edgen juttu, kannattaa.

Lähde: Edge

Lisää aiheesta

Super Mario 3D World (Wii U)