Sid Meierin mukaan Civilizationin oli alun perin tarkoitus olla reaaliaikainen strategiapeli

03.03.2017 10:08 | Muropaketin toimitus

Alkuperäisen The Civilizationin oli alun perin tarkoitus olla reaaliaikainen strategiapeli, paljastaa pelin alkuperäinen suunnittelija Sid Meier.

Viimevuotisilla Game Developers Conference -messuilla pelisuunnittelija David Brevik kertoi, että Diablosta suunniteltiin aluksi vuoropohjaista peliä. PC Gamerin mukaan tänä vuonna messuilla pitämässään puheessa Sid Meier paljasti, että The Civilizationin kanssa tilanne oli päinvastainen.

Puheessaan Meier kertoi, että The Civilizationin alkuperäisten suunnitelmien mukaan peli olisi muistuttanut SimCityä. Pelaaja olisi tällöin saanut katsoa sivilisaationsa kasvavan reaaliajassa vuorojen sijaan.

Meier jatkoi kertomalla, että pelin kehityksessä mukana olleet henkilöt totesivat kuitenkin nopeasti vuoropohjaisen strategian olevan parempi ratkaisu.

Meierin mukaan strategiapelit eivät olleet alkuperäisen The Civilizationin aikaan suosittuja. Peliä kehityksessä mukana ollut Bruce Shelley täydensi Meieriä kertomalla, että heidän työnantajanaan toiminut peliyritys olisi mielummin toivonut heidän luovan uuden lentosimulaattorin.

Myöhemmin Bruce Shelley halusi toteuttaa ”vuorottoman Civilizationin” ja päätyi luomaan reaaliaikaisen Age of Empires -pelisarjan.

Muropaketin uusimmat