Uusimmat

Starfieldin loppu oli hätiköity ratkaisu – ”Painoimme paniikkinappulaa”

Kuva: © Bethesda Game Studios

24.03.2024 20:05 Muropaketin toimitus

Starfieldin loppuratkaisu jouduttiin tekemään pikaisesti.

Bethesdan odotettu roolipeli Starfield päästää pelaajat tuhansien planeettojen pinnalle, mutta pelin tarinan loppuratkaisu tehtiin tästä huolimatta kiireessä.

Näin väittää ainakin pelin entinen lead quest designer Will Shen, jonka mukaan pelin viimeinen tehtävä viimeisteltiin vasta kehityksen viime metreillä ja paniikissa, uutisoi PC Gamer.

Tarkemmin ottaen Shen kertoi Starfieldin massiivisen skaalan vaikuttaneen pelin kehitykseen niin, että sen lukuisat eri osastot olivat paikoin hukassa siitä, mitä milläkin osastolla tehtiin. Tämä johti loppuvaiheessa siihen, ettei kukaan halunnut tehdä mitään ylimääräistä, jolloin kehittäjät joutuivat painamaan ”paniikkinappulaa” saadakseen pelin finaalin rakennettua.

Jos Starfieldin tarinapuoli on vielä kesken, seuraavaa kappaletta ei kannata lukea.

Shenin mukaan kyseinen paniikkinappula oli senior level designer Steve Cornett, joka keksi muuttaa viimeisen tehtävän universumista toiseen pomppivaksi kohtaukseksi. Tällöin kehittäjät pystyisivät hyödyntämään jo aiemmin luotuja ympäristöjä, mikä säästäisi resursseja, kun loppua varten ei tarvitsisi rakentaa kokonaan uusia kenttiä.

Lue myös: Arvostelu | Starfield on upea tieteisseikkailu, joka nousee Bethesdan klassikoiden tasolle