Ubisoft kiistää rajoittavansa pelejään millään tavoin
Monialustajulkaisut ja niiden eri konsoleille julkaistavien versioiden vertaileminen on julkaisijoille herkkä paikka. Jos toinen on toista heikompi, jää lyhyemmän korren vetäneen laitteen omistajille helposti mielikuva siitä, että heidän pelinsä on myös huonompi. Tämä vaikuttaa väistämättä negatiivisesti myynteihin.
Ehkä juuri tästä syystä Ubisoft ilmoitti aiemmin tällä viikolla, että Assassin’s Creed: Unity -seikkailu on lukittu molemmilla tehokonsoleilla 900p-resoluutioon ja 30 fps:n ruudunpäivitysnopeuteen. Syynä ratkaisuun oli kuulemma se, että firma tahtoi välttää kaikenlaisen asian ympärille viriävän riitelyn ja väittelyn.
Toisin kävi, sillä pelaava kansa tulkitsi ilmoituksen niin, että pelin PlayStation 4 -versiota on rampautettu, jotta se olisi samantasoinen kuin Xbox One -käännös. Tästähän seurasi tietenkin paljon niin kutsuttua kiivasta nettikeskustelua aiheen tiimoilta. Ei varmasti se vaikutus, jota Ubisoft kommentillaan haki.
Firman vanhempi yhteisövastaava Gary Steinman on nyt todennut blogissaan, ettei Ubisoft missään nimessä rajoita pelejään teknisesti. Ei resoluutiota, eikä ruudunpäivitysnopeutta. Koko kohu perustuu miehen mukaan silkkaan väärinymmärrykseen ja huonosti muotoiltuun kommenttiin. Näinköhän Steinman puhuu totta, vai onkohan kyse sittenkin vain puhtaasta pr-vahingonhallinnasta.
Lähde: Gamesindustry
Lisää aiheesta
Assassin’s Creed: Unity ei ole 1080p kummallakaan tehokonsolilla
Assassin’s Creed: Unity pistää pelin kontrollit uusiksi
Uuden Assassin’s Creedin kausikortti sisältää itsenäisen bonuspelin