Uusimmat

Watch Dogs –hakkeriräiskintä on erilainen hiekkalaatikkomaailmapeli

24.09.2013 13:00 Jukka O. Kauppinen

Neljä vuotta hakkerihommia. Ilman, että turvallisuuspalvelu höökii niskassa ja palkkaakin maksetaan. Sellaista on Watch Dogs –peliä vääntävän tiimin elämä. Vähän mukavampaa haxorointia.

Pelin vanhempi tuottaja Dominic Guay kertoo, että..

”Tarina kertoo kostoretkellä olevasta hakkerista. Halusimme kertoa tarinan miehestä ja hänelle tärkeistä asioista. Pelissä on myös useampia sivuhahmoa, joilla on omat tarinansa kerrottavanaan. Päähenkilö haluaa selvittää ketkä vahingoittivat hänen perhettään ja miksi – sekä haluaa kostaa. Tarina alkaa tästä, mutta hän oppii pelin mittaan monia asioita ja joutuu lopulta takaa-ajetuksi, etsintäkuulutetuksi. Silloin kyse ei ole enää henkilökohtaisesta matkasta, vaan päähenkilömme haluaa myös muutosta.”

”Haluamme asioiden kuitenkin tapahtuvan pelaajan pään sisällä ja sinä päätät kuinka pitkälle pelihahmo menee omankädenoikeutta jakaessaan.”

”Peli on hakenut inspiraatiota kirjallisuudesta, muun muassa Stevensonilta, joka sekoittaa tarinoihinsanykypäivän teknologiaa ja kertoo siitä kuinka se vaikuttaa meihin. Gibson on myös kyseisen genren kirjailija. Elokuvavaikutteita voinen mainita esimerkiksi Heatin, jossa toiminta on realistista eikä se mene korniksi. Realismi on pelimme vire!”

Lisää Watch Dogsista Domen haastattelussa, jonka löydät allaolevasta linkintä!

Lue koko artikkeli: Watch Dogs –haastattelu – hakkeriräiskintää tulevaisuuden Chicagossa