Witcher 3 on sama peli kaikilla alustoillaan
Gamepressure-sivusto haastatteli The Witcher 3: Wild Hunt –peliä viimeistelevän CD Projekt RED –studion johtajaa Adam Badowskia pitkän tovin verran, aiheesta jos toisestakin. Suurennuslasin alle pääsivät muun muassa pelin lykkäykset ja viimeistely, päivitysten ja laajennusten hyvät ja huonot puolet, kohdeyleisö, konsolisodat ja moni, moni muukin asia.
Yksi kiintoisista ja luultavasti eniten konsolisoturit vs. PC Gaming Master Racea kiinnostavista yksityiskohdista liittyy roolipelin eri alustojen välisiin eroihin. Badowskin mukaan eroja on loppujen lopuksi vain vähän, sillä käytännössä studio tekee yhtä ainoaa peliä, joka vain skaalataan kolmelle eri pelikoneelle.
Uuden konsolisukupolven koneethan ovat tekniikaltaan jotakuinkin identtisiä, ja lisäksi perustaltaan hyvin PC-tietokonemaisia. Tämän johdosta pelien sovittaminen eri alustoille on edellistä sukupolvea helpompaa, mikä on tehnyt myös CD Projektin elämästä helpompaa.
”PC:n, PS4:n ja Xbox One eroavat toisistaan vain vähän, mikä vähentää eri laiteympäristöjen määrää ja ratkaisee samalla tiettyjä ongelmia”, Badowski ynnää.
”Meillä on vain yksi peli, joka jaetaan eri alustoille, mutta pieniä eroavaisuuksia toki on. Prosessori on speksattu eri koneilla eri tavoin, minkä saattaa johtaa esimerkiksi värien lämpötilan eroavaisuuksiin. PC:llä on mahdollista huomata tiettyjä eroja, esimerkiksi hahmojen hiuksissa, jos käytössä on todella tehokas pelikone.”
Lisää Witcher kolmostelua oheisessa artikkelissa.
Lisää upeita pelivideoita (e)Domen videokanavalta osoitteesta https://www.youtube.com/user/wwweDomenet
Lisää aiheesta
Pyörittääkö PC:si The Witcher 3:a? Nyt sen voi selvittää!
The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition (PC, Xbox 360)