Artisti sai työpaikan Mojangilta toteuttamalla toimivan reaaliaikaisen Minecraft-strategiapelin
Australialainen 3D-pikseliartisti Sully kertoo Twitterissä, kuinka hän onnistui nappaamaan työpaikan Minecraftia kehittävältä Mojangilta toteuttamalla toimivan demon reaaliaikaisesta Minecraft-strategiapelistä.
Työhaastattelun yhteydessä Mojang pyysi Sullyä ideoimaan, miltä uudenlainen Minecraft-teemainen peli voisi näyttää. Sully innostui haasteesta niin paljon, että hän toteutti toimivan demon RTS-Minecraftista.
”Resurssien kerääminen on yksi RTS-pelien keskeisimmistä mekaniikoista. Minecraftin pääpelimekaniikka puolestaan pyörii kaivamisen ympärillä. Yhdistelmän tekeminen ja Minecraft-tuntuman säilyttäminen olikin siksi hyvin helppoa”, Sully totesi Twitterissä.
Sullyn toteuttama pelikonsepti on kerännyt paljon kehuja Twitterissä. Demo teki vaikutuksen myös Mojangiin, sillä Sully sai etsimänsä unelmien työpaikan.
Resource gathering is one of the main mechanics of any RTS – and what just happens to be the core gameplay of Minecraft? MINING! Therefore it was super easy to make this connection and maintain MC’s game ’flavour’ but in a whole new way! Chop chop chop! ? pic.twitter.com/RyWQb1b4br
— Sully ?✈️?? (@artofsully) 19. syyskuuta 2019
For part of my @Mojang art test I was asked to ’reimagine the look/style of Minecraft for a hypothetical new game’. Instead of just doing concepts or something boring I went a bit overboard and just fully dev’d a Minecraft RTS prototype! ?⛏️
Will be posting more GIFs in thread! pic.twitter.com/oayaPso0EL
— Sully ?✈️?? (@artofsully) 19. syyskuuta 2019
? SO JUST A SMALL ANNOUNCEMENT GUYS ?
After many months of planning, art tests and interviews, I’m ACTUALLY going to be joining the @Minecraft team and moving to Sweden to be a 3D artist at @Mojang! So INSANELY excited to work with their amazing team – I won’t let you down! ? pic.twitter.com/118jy8YWXJ
— Sully ?✈️?? (@artofsully) 15. syyskuuta 2019