Doom-kehittäjä John Romero paljasti poseeranneensa itse pelin kansikuvaa varten

20.07.2017 22:34 | Muropaketin toimitus | 1759

Doomin alkuperäinen kehittäjä John Romero on paljastanut tarinan klassikkopelin kansikuvan takana.

Doomilla (1993) on yksi pelimaailman ikonisimmista kansikuvista, josta on nähty vuosien varrella useampia versioitakin. Alkuperäisessä kansimaalauksessa aseistautunut soturi seisoo kukkulalla ja taistelee verenhimoisten demonien laumaa vastaan.

Mitään tarkkaa kansikuvan synnystä ei ilmeisesti ole aiemmin tiedetty, mutta nyt John Romero, yksi pelin alkuperäisistä suunnittelijoista, on paljastanut kuinka kansikuva syntyi. PC Gamerin mukaan Romero kertoo, että kansikuvaa varten palkattiin poseeraamaan miesmalli, ja sessio järjestettiin alkuperäisten Doom-taiteilijoiden Adrian Carmackin ja Kevin Cloudin työhuoneessa.

”Malli otti paitansa pois ja alkoi poseerata plasma-aselelun kanssa”, Romero kertoo. ”Malli piti asetta monissa asennoissa ja mikään niistä ei tuntunut kiinnostavalta.”

Kun poseeraus oli jatkunut tovin, Romero turhautui ja siirtyi itse palkatun mallin tilalle.

”Heitin paitani pois, käskin häntä antamaan minulle aseensa ja menemään lattialle – ottamaan minua kädestä kiinni yhtenä demoneista”, Romero kuvailee.

Lopullisessa kansikuvassa näkyvä avaruusmariini on siis piirretty palkatun mallin mukaan, mutta kuvaa varten poseerasi kuitenkin Romero itse. Doomin ohella myös Wolfenstein 3D:n (1992) ja Quaken (1996) suunnittelijana tunnettu Romero oli hiljattain otsikoissa, kun hän huutokauppasi alkuperäiset Doom 2:n (1994) levykkeensä. Hintaa pelille kertyi yli 3000 dollaria.

Muropaketin uusimmat