UUSIMMAT

Dragon Age 4:n kehitys pistettiin uusiksi Anthemin takia

03.04.2019 07:30 | Muropaketin toimitus

BioWare keskitti resurssejaan saadakseen Anthemin valmiiksi, paljastaa Kotakun tuore raportti pelin kehityksestä.

Anthemin julkaisu ei tosiaan mennyt niin kuin toivoisi. BioWare seurasi kehnosti menestynyttä Mass Effect: Andromedaa (2017) suurella verkkoroolipelillä, joka sai kriitikoilta laimean vastaanoton, eikä saavuttanut myyntiodotuksiaan.

Pelisivusto Kotakun tuore raportti sukeltaa pintaa syvemmälle siihen, mikä kaikki Anthemin kehityksessä meni pieleen. Kuten PC Gamer nostaa esiin, paljastuu artikkelista kiinnostava yksityiskohta myös Dragon Age -roolipelien ystäville.

Raportin mukaan suositun roolipelisarjan uutta osaa alettiin kehittää jo vuonna 2017, mutta projekti pistettiin uusiksi Anthemin kehityksen vuoksi. Dragon Age 4:n pääkehittäjistä Mark Darrah siirrettiin Anthemin tuottajaksi, kun projekti tarvitsi lisäresursseja, ja sarjan luova johtaja Mike Laidlaw puolestaan lopetti BioWarella kokonaan ja lähti töihin Ubisoftille.

Kotakun raportin mukaan Dragon Age 4:n kehitys siis alkoi, päättyi ja käynnistyi lopulta uudelleen Anthemin vaikeuksien vuoksi. Nyt uutta Dragon Agea rakennetaan Anthemia varten muokatun Frostbite-moottorin varaan resurssien säästämiseksi.

Tässä kohtaa on vielä mahdotonta sanoa, kuinka paljon studion ongelmat vaikuttavat Dragon Age 4:n aikatauluun ja pelin lopulliseen sisältöön. Sarjan edellinen osa, Dragon Age Inquisition (kuvassa) ilmestyi vuonna 2014.

Muropaketin uusimmat