Uusimmat

Älä vain tapa zombeja. Vaan räjäytä ne! Polta ne! Muusaa ne atomeiksi!

27.04.2013 19:00 Jukka O. Kauppinen

Miikka Lehtonen ei perusta hirveästi zombeista, joten tällä maailman kuuluisimmaksi futisvalmentajaksikin kutsutulla monialamestarilla on myös paljon apuvälineitä niiden listimiseksi. Useimmat niistä mahdollisimman väkivaltaisia ja perusteellisia. Ja niitähän saa käyttää kaksin käsin Dead Island Riptidessä.

Voi sitä fiilistä kun kirurgimaisen tarkasti karsii kirveellään jättimäisen superzombin kädet irti yksi kerrallaan ja katselee sitten, kun poloinen yrittää pukkailla pelaajaa kuoliaaksi. Voi sitä meininkiä, kun nakkaa keskelle 20-päistä zombilaumaa polttopullon, joka tuikkaa kaikki palamaan ja räjäyttää puolet kappaleiksi kiitos vieressä olleen räjähtävän tynnyrin.

Aseiden duunailu ja modailu on myös yhä hauskaa puuhaa: miksi tyytyä hakkaamaan zombeja kenttälapiolla, kun voi tehdä sähköistetyn kenttälapion? Ja tiesittekö, että machetesta tulee vielä tehokkaampi zombintappaja, jos sen terän ympärille kietoo piikkilankaa? Tosi juttu! Vähän oudosti tuntuu kyllä siltä, että tiimi olisi hieman tuunannut modeja uuteen uskoon ja karsinut esinetyyppejä, joihin eri modeja voi kiinnittää. Muistan elävästi, että minulla oli ykkösosassa sähköistetty machete, mutta se ei enää tunnu olevan vaihtoehtona. Pätkiiköhän muisti vanhoilla päivillä vai onko kyseessä vähän erikoinen ratkaisu?

Lue koko arvostelu: Dead Island: Riptide (PC, PS3, Xbox 360)

 

Dead Island Riptide – mieluummin Zombieland-hassuttelua kuin perheitärepivää draamaa

Riptide. Selviytyjät pääsevät lopulta pakoon painajaismaiselta paratiisisaareltaan – ja päätyvät heti seuraavaan pahaan liriin. Sillä haaksirikko ja uusi zombiepainajaisparatiisi. Ei hyvin mene, ei. Tutustukaamme peliin jututtamalla sen tuottajaa Alexander Toplanskya.

Dead Island (PC, PS3, Xbox 360)

Ajatus zombeista tuo ensimmäiseksi mieleen mainion Dead Rising -sarjan, mutta Dead Island on eri maata. Eroa tehdään jo näkökulman avulla. Kamera seuraa tapahtumia tällä kertaa tiukasti ensimmäisen persoonan perspektiivistä. Tästä huolimatta toiminta pysyy pääosan aikaa lähitaistelupainotteisena. Mutta nyt menen hieman asioiden edelle.