Uusimmat

Bethesda: Emme toista vanhoja virheitä Skyrimin lisäsisällön kanssa

30.06.2011 10:00 Tero Lehtiniemi

Bethesdan kaksi aikaisempaa roolipelieeposta, Fallout 3 ja Oblivion ovat tulleet erinomaisuutensa lisäksi kuuluisaksi varsin vaihtelevan tasoisesta ladattavasta lisäsisällöstään. Elder Scrolls V: Skyrimiä ohjaava Todd Howard kuitenkin lupaa, että Bethesda on ottanut opikseen virheistään, ja sillä on selkeä suunnitelma Skyrimin suhteen.

Käytännössä tämä tarkoittaa Howardin mukaan sitä, että Skyrim tulee saamaan vähemmän laajennuspaketteja, mutta niistä jokainen tulee olemaan merkittävä ja lähes lisälevyyn verrattava. Tämä olisi iso poikkeus esimerkiksi Fallout 3:sta, jonka viidestä laajennusseikkailusta oikeasti hyviä oli vain kaksi, tai Oblivionista jossa kaupattiin parilla eurolla panssaria hevosille. Howardin mukaan vielä Fallout 3:n aikaan he eivät tienneet mitä haluavat DLC:llä tehdä. Ilmeisesti nyt tietävät.

Toinen monia varmasti kiinnostava pointti on se, että Bethesda yrittää saada käyttäjien tekemiä modeja myös konsolipelaajille. PC-Oblivion, kuten aiemmin Morrowindikin, parantui merkittävästi ahkerien fanien tekemien laajennusten myötä. Howardin mukaan Bethesda tutkii mahdollisuutta samanlaiseen järjestelmään myös konsoleilla, muttei lupaa sitä vielä pelin julkaisun alla. Hänen, kuten varmasti aika monen muunkin, mielestä on huutava vääryys että näinkin olennainen osa peliä jää kokematta suurimmalta osalta pelaajista.

Skyrim julkaistaan 11/11/11, ja Bethesdan tuntien tästä päivämäärästä pidetään kiinni, ei siitä että peli olisi valmis.

Lähde: Eurogamer

Lue myös

Battle vs. Chess (Mac, PC, PS3, Xbox 360)

Alice: Madness Returns (PC, PlayStation 3, Xbox 360)

World of Warcraft ottaa askeleen kohti ilmaisuutta

PSN-kriisi käy Sony-pomoille kalliiksi