Uusimmat

Ei kampanjaa eikä vaihtelua – co-op-räiskintä Evolve kompastuu liian yksinkertaiseen pelimekaniikkaan

10.03.2015 10:00 Jukka O. Kauppinen

Heikki Takala olisi halunnut viihtyä avaruusviidakoissa, mutta homma ei mennyt ihan putkeen. Välillä tuli hirviö ja söi. Ei se muuten, mutta kun aina kävi taas näin.

Evolve on yhteistyössä pelattava peli. Sooloilu ei onnistu, ei sitten millään. Metsästäjien puolella hahmoluokkia on neljä. Näitä ovat suhteellisen suoraviivaiset metsästäjä-, lääkintä-, tuki-, sekä hyökkäysluokat. Jokaiselle metsästäjälle on onnistuttu luomaan merkittävä rooleja. Jos yksikin hölmöilee, on peli usein menetetty. Hyökkäys- sekä lääkintäluokat lienevät melko suoraviivaisia kuvaukseltaan. Hyökkääjät ovat aina taistelun etunenässä, kun taas roolinsa ymmärtävä lääkintämies ymmärtää, ettei hänen edes kuulu vahingoittaa hirviötä. Kenties vain hidastaa sitä.

Hauskimmat pelattavat ovat metsästäjä sekä tukihemmo. Metsästäjän rooli on aluksi epäselvä, mutta se nousee nopeasti yhdeksi tärkeimmistä pelureista hirviön pysäyttävällä ansallaan, joka luo eräänlaisen areenan metsästäjien ja hirviön ympärille ja vangitsee otuksen lähitaisteluun. Tukijamppa puolestaan aloittaa yleensä siitä mihin lääkintämies lopettaa, sillä kun parannukset tyssäävät hirviön rusikoimaan lääkintämieheen, tukiluokka pystyy vielä luomaan suojakentän tämän ympärille ja pelastamaan hänet. Vaihtoehtoisesti tämä voi myös keskittyä pitämään hyökkääjää elossa.

Lue koko arvostelu: Evolve (PC, PS4, Xbox One)

Lisää aiheesta

Evolve marssii avaruusviidakossa Left 4 Deadin jalanjäljillä 

Left 4 Dead (PC) 

Left 4 Dead 2 (PC, Xbox 360)

Mulkaisu: Evolve